امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

قدردانی از توجه ویژه صداوسیمای زنجان به معرفی جاذبه‌های این استان

مشاهده ۴۹۸
۱۳۹۹/۰۲/۲۹- ۰۹:۵۱

در دیدار مدیرکل و معاونان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با مدیرکل صداوسیمای زنجان، از اهتمام ویژه رسانه استانی به معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و صنایع دستی استان زنجان قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، لطیفی، مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز زنجان در این دیدار، با اشاره به اینکه فضای همکاری و تعامل بین صداوسیما و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای استان مهم است، افزود: صدا‌وسیمای مرکز زنجان برای معرفی و به تصویر کشیدن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و همچنین صنایع دستی استان از ظرفیت‌های اغلب برنامه‌های خود بهره می‌گیرد، ولی ظرفیت‌های فراوانی برای کارهای بیشتر در این حوزه وجود دارد.

وی صداوسیما را ظرفیتی بزرگ برای توسعه استان عنوان کرد و گفت: تولید آثار فاخر برای شبکه‌های ملی، مستندسازی درخصوص صنایع دستی و توجه به آداب و رسوم، زبان، پوشش و آئین‌های محلی استان، زمینه ساز پویایی بخش گردشگری و صنایع دستی و متعاقب آن جذب سرمایه‌گذار در این بخش است.

وی در ادامه به برنامه‌های فاخر تولید شده در رسانه استانی در این زمینه‌ها اشاره کرده و اظهار داشت: رسانه استانی آمادگی کامل دارد تا با تهیه برنامه‌های جذاب و پوشش رویدادهای مختلف مرتبط با صنعت گردشگری، ایفای نقش کرده و ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی بی نظیری مانند گنبد سلطانیه، غار تله خور ، منطقه طارم و سایر نقاط هدف گردشگران را به بهترین شکل معرفی کند، لیکن مشارکت سایر نهادهای فرهنگی مخصوصا سازمان میراث فرهنگی قطعا در پیشبرد این اهداف موثر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، هم از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و همچنین صنایع دستی منحصر به فرد و تنوع قومیت‌ها و پیشینه تاریخی و باستانی استان زنجان به عنوان ظرفیت‌های بالقوه برای برنامه سازان و مستندسازان رسانه ملی یاد کرد و گفت: برای معرفی ظرفیت‌های میراث فرهنگی استان باید تشریک مساعی اثرگذاری مابین صداوسیما و دیگر نهادهای فرهنگی ایجاد و تقویت شود.

ارجمند با اشاره به اینکه تعامل با صدا‌وسیما می‌تواند در معرفی آثار تاریخی، گردشگری، تفریحی و ... بسیار موثر باشد، تاکید کرد: استان زنجان زیرساخت‌های زیادی برای جذب گردشگر دارد. سعی می‌کنیم تا گامی اساسی در راستای معرفی بیش از پیش این استان برداریم و با ترغیب گردشگران زمینه ساز اشتغال پایدار در این بخش باشیم و حضور رسانه استانی قطعا در این راستا اثرات مثبت زیادی خواهد داشت.

وی از ثبت 25 اثر جدید در فهرست آثار ملی خبر داد و افزود: مهم‌ترین اقدام انجام شده ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله در سال گذشته بود و 2500 پایش آثار باستانی در کنار کاوش و شناسایی 800 اثر تاریخی بستر مناسبی برای تبدیل استان به پایلوت گردشگری و تولید برنامه‌های تلویزیونی به‌منظور معرفی بیش از پیش این منطقه غنی فرهنگی است.

گفتنی است مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در پایان این دیدار، با اهدای لوح تقدیر، از همکاری‌های گسترده رسانه استانی با مجموعه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قدردانی کرد.

امتیاز شما