امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

معرفی دو نوجوان مبارز فلسطینی در پرس تی‌وی

مشاهده ۵۱۶
۱۳۹۹/۰۲/۲۹- ۱۵:۰۲

معرفی محمد و عهد التمیمی از نوجوانان مبارز فلسطینی، موضوع برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» (Pictures that shake the world) شبکه پرس تی‌وی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با اشاره به انتشار فیلمی از درگیری در روستای «نبی صالح» که در آن یک نظامی صهیونیستی، محمد التمیمی 12 ساله را به بهانه پرتاب سنگ به سوی نظامیان، بازداشت کرده است ، به بررسی بازتاب گسترده این فیلم می‌پردازد.
 انتشار عکس‌های مختلف از این حادثه توسط آژانس‌ها و شبکه‌های سراسر دنیا و تصویر ثبت شده توسط عباس مومانی عکاس Agence France Presse که به خاطر آن جایزه سمینار عکاسی آژانس آتلانتا را دریافت کرده است، از محورهای این برنامه است.

مروری بر فعالیت‌های ضدصهیونیستی خانواده التمیمی از جمله واکنش‌ها و رفتارهای شجاعانه «عهد التمیمی» خواهر محمد در مقابل نظامیان رژیم صهیونیستی و گاز گرفتن دست سرباز اسرائیلی توسط وی برای نجات جان برادرش از دست نظامیان اسرائیلی نیز در این برنامه بررسی می‌شود.

اعطای نشان «شجاعت حنظله» از سوی شهردار استانبول به عهد التمیمی ‌به دلیل رفتار بی پروا و شجاعانه وی در مقابله با نظامیان صهیونیست در تظاهرات مسالمت آمیز علیه شهرک‎سازی در نبی صالح در سال 2012 و تصاویر متعدد این حادثه که با تلاش فعالان فلسطینی و گزارشگران از حداقل پنج زاویه ثبت شده، از دیگر مواردی است که در این برنامه به آن اشاره می‌شود.

«عکس‌های تکان‌دهنده» به تهیه‎کنندگی کیانوش الطافی سه‎شنبه 30 اردیبهشت ساعت 20 از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و تکرار آن چهارشنبه ساعت 1 بامداد و 11 روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما