امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

روز قدس و سالروز آزادسازی خرمشهر در جهان بین

مشاهده ۶۸۳
۱۳۹۹/۰۲/۳۱- ۱۲:۱۷

صدا‌وسیمای مرکز چهارمحال‌وبختیاری ویژه برنامه‌های متنوعی را همزمان با روز جهانی قدس و سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای جهان بین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با ویژه برنامه«روز بیداری» به بررسی اهمیت ابعاد سیاسی و ایدئولوژیکی روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین می‌پردازد. این برنامه با بخش‌های کارشناسی، سرود، حضور خواننده هم استانی در برنامه، موسیقی تصاویر ویژه روز قدس، سخنان امام خمینی(ره) و کلام مقام معظم رهبری، میان برنامه و کلیپ از راهپیمایی‌های سال‌های گذشته و پویش فضای مجازی، روز قدس را گرامی می‌دارد. ویژه برنامه «روز بیداری» به تهیه‌کنندگی فرشاد صالحی، همزمان با روز جهانی قدس از ساعت 9:30 به مدت90  دقیقه پخش می‌شود.

همچنین سیمای جهان بین به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، با تهیه برنامه‌های ویژه و پرداختن به صورت آیتمی در برنامه‌های روتین خود، خاطرات، از خودگذشتگی‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و فتح خرمشهر را گرامی می‌دارد. تولید و پخش دو ویژه برنامه«سپاه» به تهیه‌کنندگی حسن کیانی، با حضور فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) استان، یک برنامه میزگرد‌محور با حضور رزمندگان استان در عملیات بیت‌المقدس و یک برنامه مستند‌گزارشی با موضوع گفت‌وگو با رزمندگان استان و بیان خاطرات آنها از عملیات بیت المقدس، به تهیه‌کنندگی طیبه اسماعیلی، برنامه‌های سیمای جهان بین برای گرامیداشت سوم خرداد را تشکیل می‌دهند.

برقراری ارتباط زنده با شبکه‌های خوزستان و آبادان و پرداختن ویژه به موضوع سوم خرداد در برنامه‌های روتین «زیر یک سقف» به تهیه‌کنندگی فرخناز حاتم پوری و «ماه عاشقی» به تهیه‌کنندگی شهره احمدپور، از دیگر تمهیدات سیمای مرکز به این مناسبت است.

معاونت صدای مرکز چهارمحال و بختیاری هم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه «روز اسلام»، به تبیین اهمیت این روز در همبستگی و اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس شریف، ستم خواهی آزادگان در برابر بیداد و ظلم و تشریح محور مقاومت و نقش آن در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی می‌پردازد. گفت‌وگو با کارشناسان، هنرمندان و نخبگان هم استانی، آنونس، سرود و ترانه مرتبط با مناسبت روز، پیامک و تلفن‌های مردمی‌ از آیتم‌های برنامه است. برنامه «روز اسلام» به تهیه‌کنندگی فاطمه دهقانی از ساعت 10 صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مدت180 دقیقه به روی آنتن می رود و در ادامه به پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری می‌پردازد.

همچنین همزمان با فرارسیدن سوم خرداد، رادیو جهان‌بین در برنامه‌های روتین و روزانه به صورت موردی و آیتمی، سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشته و در شش برنامه مختلف رادیویی، رزمندگان استان که در عملیات بیت المقدس حضور داشته اند، به بیان خاطرات خود می‌پردازند. «حماسه خرمشهر» هم عنوان ویژه برنامه روز سوم خرداد است که حال و هوای خرمشهر در دوران دفاع مقدس و آزادسازی این شهر را تداعی و توصیف می‌کند.در ویژه برنامه «حماسه خرمشهر» به تهیه‌کنندگی شهرزاد شاهسمندی، به این مناسبت و رویداد مهم ملی و تاریخی پرداخته می‌شود. این برنامه با آیتم‌های معرفی شاعران دفاع مقدس، ترانه و موسیقی‌های حماسی، فتح خرمشهر در کلام بزرگان، گزارش، کارشناس، تلفن و پیامک های شنوندگان، در روز شنبه سوم خرداد از ساعت9 به مدت60 دقیقه از رادیو جهان بین پخش می‌شود.

معاونت خبر صدا‌وسیمای استان هم در روز جهانی قدس با تولید و پخش4 گزارش خبری، پوشش خبری برنامه‌های اجرایی شهرستان‌ها در این روز، انتشار18 مورد عکس، فیلم، خبر و گرافیک در فضای مجازی و در روز سوم خرداد با تهیه و پخش4 گزارش خبری و تولیدی، انعکاس برنامه‌های شهرستان‌های10 گانه استان، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، و انتشار 12 مورد عکس، فیلم، خبر و گرافیک در شبکه‌های اجتماعی، مناسبت های پیش رو را گرامی می‌دارد.

تصاویر

امتیاز شما