امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

جوانگرایی موفق در رسانه ملی

مشاهده ۵۴۸
۱۳۹۹/۰۳/۰۳- ۱۰:۲۸

محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در یادداشتی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)در زمینه جوانگرایی در عملکرد رسانه ملی، به اهتمام ریاست این سازمان بر این امر و سیاستگذاری در این زمینه پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این یادداشت آمده است:

بعد از ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در روز نیمه شعبان از عملکرد رسانه ملی به‌ویژه در موضوع کرونا، ایشان در این هفته که دانشگاه صداوسیما میزبان تشکل‌های دانشجویی برای ارتباط مستقیم با حسینیه امام خمینی (ره) بود، در بخشی از بیاناتشان به انتقادات و اظهارنظرهای برخی دانشجویان درباره رسانه ملی اشاره داشتند و از عملکرد رسانه ملی در جوانگرایی در دوره اخیر به نیکی یاد کردند .

ایشان فرمودند: «حالا امروز، یعنی در این دوره اخیر، رسانه ملی، بخش‌های جوان، شاداب و انقلابی هم دارد.»

در این دوره این جوانگرایی که بیشتر هم با اتکا به نیروهای جوان داخل سازمان انجام شده است، با راهبری شخص رئیس رسانه ملی صورت گرفته و می‌گیرد؛ کاری که متاسفانه در دوره‌های قبل بسیار به آن بی‌توجهی یا کم توجهی شد و لطمات زیادی به کادرسازی رسانه ملی وارد کرد 

دکتر علی عسکری که با تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از همان بدو انتصاب با این مسئله روبرو شده بود، به معنای واقعی آستین‌ها را بالا زد و مخاطرات این کار بزرگ را پذیرفت و شروع به میدان دادن به جوانان کرد؛ به‌ویژه جوان‌های داخل سازمان که نگاه به آن‌ها کم‌رنگ شده بود و برخی از جوانان مستعد را هم از بیرون سازمان به مجموعه اضافه کرد تا این شادابی و نشاط و انقلابی‌گری در مدیریت در سازمان صداوسیما پررنگ‌تر شود .

درست است که این جوانگرایی شاید در جاهایی هزینه‌هایی به‌ویژه به آنتن وارد کرده باشد، اما منصفانه که بنگریم باید اعتراف کنیم منافع آن برای سازمان و غنای محتوایی برنامه‌ها و تنوع آنتن و رقابت برای بهتر شدن بسیار بیشتر بوده است و خیلی‌ها معتقدند این جوانگرایی، سالیان بعد بیشتر آثار مثبت خود را نشان خواهد داد .

در این میان نیروهای جوان که این میدان به آن‌ها داده شده است، باید چند نکته را برای خود ضروری بدانند؛ اول از همه احترام به پیشکسوت‌ها و پرتجربه‌هاست که زندگی خود را برای رسانه ملی گذاشته‌اند و اینکه دائم خود را شاگرد آن‌ها بدانند و از آن‌ها بیاموزند؛ دوم، حفظ وحدت و همدلی سازمانی است تا با اتکا به آن بحران‌های مختلف را به واقع مدیریت کنند؛ سوم، استفاده از این فرصت برای خدمت خالصانه است، خدمتی که باید حتما فارغ از نگاه سلیقه‌ای و قبیله‌ای باشد؛ و چهارم کنترل نفسانیت و رسیدن به پله‌های بالای مدیریتی است؛ اینکه مثلا آمده‌ایم تا همه چیز را عوض کنیم و همه عرصه‌ها را فتح کنیم، این نگاه قطعا آسیب‌هایی دارد که اولین آن برای خود جوان‌هاست. انشاءالله همه به آنچه گفته شد، عامل باشیم و در مسیر تعالی رسانه ملی و نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کنیم .

امتیاز شما