امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تولید نقش العماره در رسانه استانی نصف جهان

مشاهده ۱۱۴۶
۱۳۹۹/۰۳/۰۳- ۱۰:۵۴

نخستین سریال طنز فضای مجازی با نام «نقش العماره» مرکز صداوسیمای مرکز اصفهان در حال تولید است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «نقش العماره» مجموعه داستان‌هایی است که حکایت زندگی روزانه همه ما است و خانه‎ای که همه به دنبال آن هستیم تا جایی که شبیه آن ‎را داشته باشیم. این مجموعه در سیمای مرکز اصفهان در حال تولید است و به تازگی مدیرکل این مرکز از پشت صحنه ان بازدید کرده است.
عبدالحسینی مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان در این بازدید با بیان اینکه در این مجموعه با وجود فضای فانتزی و طنز، شخصیت‎ها در یک عمارت نقاشی شده به موضوعات و مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه پرداخته می‌شود گفت: پیوند سال‌های خاطره‎انگیز گذشته و زندگی امروزی به مخاطب و به ما یاد می‎دهند برای حل این مشکلات علاوه بر مراجعه به انسان‌های متخصص، باید همدل و هم‎صدا بود.
عبدالحسینی با اشاره به اهمیت تولید محتوای مناسب در فضای مجازی و استفاده از پتانسیل جذب حداکثری مخاطب در این فضا گفت: مرکز اصفهان هم‎زمان در هر دو حوزه برودکست و فضای مجازی فعالیت دارد و در شبکه اصفهان نیز در طول یک سال گذشته، مجموعا 5 تله فیلم و یک مینی‌سریال تولید شده است که علاوه بر شبکه استانی از شبکه‌های ملی نیز پخش شده است و امسال هم 5 تله فیلم و 2 سریال 26 قسمتی دیگر تولید می‎شود.
مدیرکل مرکز اصفهان در ادامه با بیان اینکه در این مجموعه از هنرمندان طنزپرداز اصفهانی استفاده شده و کارکترهای آن نیز با اضافه شدن چند نقش برگرفته از شخصیت‎های نمایش‎های ایرانی خیمه شب بازی هستند گفت: در این مجموعه 90 دقیقه‎ای که هر قسمت آن سه دقیقه است، شخصیت‎ها با گریم نقاشی شده و لباس نقاشی شده حضور دارند و لوکیشن آن نیز کاملا نقاشی شده است به شکلی که در قاب‎های ثابت، بیننده آن را یک تابلو نقاشی می‎بیند، اما با حرکت دوربین مخاطب متوجه پرسپکتیو و چند بعدی بودن قاب نقاشی و زنده بودن شخصیت‎ها می‌شود.
وی با اشاره به پخش این مجموعه در اواخر خردادماه امسال گفت: داستان این مجموعه طنز  روایت چند خانواده است که در یک عمارت نقاشی زندگی می‌کنند و در طول زمان برای بهتر زندگی کردن تقسیم وظیفه کرده‌اند و عمارت نقاشی را نیز تقسیم‎بندی کرده‎اند. تقریبا سعی در به روز شدن و مطابق جامعه پیش رفتن دارند و مخاطب در طول مجموعه، متوجه پیشینه آن‌ها و اینکه چگونگی زندگی آنان می‌شود.
همچنین حضور فضای مجازی و چالش‎های آن و همچنین حضور رسانه‎ای تلویزیون و‌ چالش‎هایش از جمله نو آوری‌های این مجموعه است.
عبدالحسینی با بیان اینکه شخصیت‎های مجموعه طنز «نقش‎العماره» از خاطرات و کتاب‎ها اقتباس شده است، هدف استفاده از این سبک در ساخت این مجوعه را ایجاد یک فضای جدید و بدون تکرار برای جذب مخاطب با استفاده از زیبایی تصویر و خاص بودن فضا دانست و افزود: با توجه به دور شدن مردم از  عناصر و شخصیت‎های قدیم و داستان‌های ایرانی و کهن، در واقعیت (فیلم) از تکنیک نقاشی ساده استفاده شده و برای تمام قشر جامعه قابل لمس است.
در این مجموعه طنز هنرمندان نصف جهان در نقش‎های پهلوون کچل، مبارک، حکیم باشی، وروره جادو، داروغه، پیامک باشی، شاخ به سر، شیرین زبون، گلابتون، شکر پنیر، مزقون باشی، ضربک بگیر و بشون باشی ایفای نقش می‌کنند.
تهیه‎کننده و کارگردان این سریال طنز فضای مجازی، بهناز رافائیل‎زاده، نویسنده محمد کراچیان، مدیر تولید داوود جدیدی، منشی صحنه نگار رضایی، برنامه‎ریز مهران‌هادی، تصویر بردار سیدمحسن شکرالهی و صدابردار آن سعید بهرامی است.
بازیگران این «نقش العماره» غلامرضا خوشحال پور، بیژن گنجعلی، مهران‌هادی، مرتضی ریحانی، اسماعیل سلمانی، لیلا قربانی محمد یکرنگی، محمد کراچیان، الهام یگانی، عباس نادری، سید جواد سجادی گزی، الینا ستاری و رهام نصیری هستند.

تصاویر

امتیاز شما