امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

حکایت جام جم و شب قصه

مشاهده ۱۰۰۸
۱۳۹۹/۰۳/۰۳- ۱۱:۲۱

برنامه تلویزیونی «شب قصه» با موضوع خوانش قصه‌های کهن ایرانی براساس متون ادبی، به‎زودی از شبکه جهانی جام‎جم پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، داستان‌های کهن هر قوم و ملتی در جهان از فرهنگ، تمدن و شیوه زندگی آن‎ها در طول تاریخ نشات گرفته و هیچگاه کهنه و فرسوده نمی‌شود، خصوصا داستان‎های کهن ایرانی که با ادبیات و شعر ما آمیخته و در طول تاریخ از زبان حکما و شعرا با جذابیت خاصی بیان شده است.
«شب قصه» در نظر دارد با استفاده از ظرفیت داستان‎سرایی در ادبیات ایران باهمراهی موسیقی اصیل ایرانی و خوشنویسی در فضایی همراه با معماری اصیل ایرانی شبی به یاد ماندنی را برای بینندگان خود رقم زند. بر همین اساس داستان‌هایی از متون کهن ایرانی همچون شاهنامه فردوسی، پنج گنج نظامی، منطق­ الطیر عطار نیشابوری، مثنوی معنوی مولانا انتخاب و قصه‎گوی برنامه (دکتر عطاالله کوپال) که از چهره‌های مطرح ادبیات و هنر کشور است با قرائت صحیح، بیان و لحن جذاب این داستان‌ها را روایت می‌کند.
همچنین استاد علی اشرف صندوق آبادی از اساتید برجسته خوشنویسی (نستعلیق) ابیاتی از داستان را نگارش و بهروز شیری آهنگساز و نوازنده تار، سه تار و عود به همراه میثم منتظران (تنبک ) راوی برنامه را همراهی می‌کنند.
«شب قصه» کاری است از گروه فرهنگ، ادب و هنر شبکه جهانی جام‎جم است که به تهیه‎کنندگی و کارگردانی امیرحسین محمودی‎فرد در بیست وشش قسمت بیست دقیقه‎ای تولید می‌شود.

امتیاز شما