امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بیش از 400 ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی استان‌ها در عید بندگی

مشاهده ۹۰۹
۱۳۹۹/۰۳/۰۳- ۱۳:۰۴

صداوسیمای مراکز استان‌ها برنامه‌های متنوعی را برای تعطیلات عید فطر امسال تدارک دیده‌اند و در مجموع 400 ساعت برنامه را روی آنتن می‌برند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه‌های تلویزیونی ترکیبی و گفت‌وگومحور با حضور چهره‌های سرشناس استانی از جمله بازیگران، طنزپردازان و خوانندگان بخشی از این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهند.
در مجموع 4 هزار و 750 دقیقه برنامه تلویزیونی برای تعطیلات عید فطر در مراکز استانی صداوسیما تدارک دیده شده است.
در برنامه‌های روتین مراکز هم طی تعطیلات عید فطر تغییراتی داده شده که از آن جمله می‌توان به 152 عنوان برنامه صبحگاهی، خانواده، کودک و شبانه مراکز اشاره کرد که مدت زمان پخش آن‌ها حدود 200 ساعت است.
همچنین گزارش‌های خبری متعددی هم به‎همت معاونت خبر مراکز با موضوع عید فطر و آداب و رسوم مردمان مختلف ایران زمین در این روز تهیه و پخش می‌شود.
رادیوهای استانی و شهری هم تدارک وسیعی برای عید فطر امسال دیده‌اند و در مجموع با 320 ساعت برنامه سرگرم‌کننده و شاد، به استقبال این عید سعید می‌روند.
بر این اساس در 40 شبکه رادیویی استانی و شهری هم‌زمان با عید سعید فطر به مدت دو روز، ویژه برنامه‌هایی با هدف سرگرمی و ایجاد فضایی شاد برای مخاطبان تدارک دیده شده که از آن جمله می‌توان به عناوینی همچون «عید رستگاری»، «عید بندگی»، «عیدانه»، «خه لاتی ئوین داران»، «ماه نو»، «کاروان شادی»، «عید عاشقان»، «عید بندگی» و «پاداش بندگی» اشاره کرد.
این ویژه برنامه‌ها در ساختارهای مختلف ترکیبی، مجله‌ای، کارشناسی، مسابقه، مستند، میزگرد، گزارش مردمی، موسیقی وترانه، نمایش‌های شنیدنی، تولیدات مردمی، تلفن و پیامک و گزارش‌های متنوع از آداب و رسوم عید فطر در بین اقوام ایرانی طراحی و تولید شده است.
تبیین اهمیت و عظمت جایگاه نماز عید فطر و پرداخت زکات فطریه، فضیلت و آداب عید سعید فطر، گسترش فرهنگ جشن و شادمانی عید فطر در سراسر کشور، بیان ویژگی‌های برجسته ماه مبارک و همدلی با آسیب دیدگان بیماری کرونا از جمله محورهای این برنامه‌ها به شمار می‌روند.

امتیاز شما