امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

همراهی سیما در بزرگ‌ترین عید مسلمانان

مشاهده ۹۵۰
۱۳۹۹/۰۳/۰۳- ۱۳:۴۶

به مناسبت عید سعید فطر، شبکه‌‌‌های سیما ویژه‌برنامه‌های جذابی را برای پخش در نظر گرفته‌اند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه‌های سیما به‌مناسبت عید سعید فطر و جشن بندگی و عبادت، ویژه‌برنامه‌ها و آثار سینمایی و مستند مختلفی را برای بینندگان رسانه ملی آماده پخش کرده‌اند.

*** «دست پخت» شبکه یک در روز عید
مسابقه «ایران» با فضایی شاد و مفرح و با اجرای دلنشین سام درخشانی ساعت 23:15 روی آنتن می‌رود.

فصل جدید مسابقه «دستپخت» در سال 99 ویژه رقابت خانواده‌ها با مشاغل خاص نیز هم‌زمان با عید سعید فطر از شبکه یک پخش می‌‌‌شود. اولین برنامه از فصل جدید نیز یکشنبه 4 و دوشنبه 5 خرداد، ساعت 19:30 پخش خواهد شد. در این دو برنامه، خانواده‌های فوتراک‎‌‌ها یا فروشندگان غذا با خودرو با یکدیگر مسابقه آشپزی می‌دهند. «دستپخت» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما با تهیه‌کنندگی سیدوحید حسینی است. دوشنبه و در دومین روز تعطیلات عید فطر ویژه‌برنامه «ورزش و مردم» با فضایی متفاوت و بخش‌‎‌های جذاب، روی آنتن می‌رود.

تهیه‌کنندگان «ورزش و مردم» در ویژه‌برنامه‌ای که ساعت 11 پخش می‌شود، بخش‌‌های زیبایی درباره مربیان و بازیکنان فوتبال از جمله فیروز کریمی، مهرداد میناوند، بهروز رهبری‌فرد و پرویز برومند تهیه کرده‌اند. در این برنامه، ضمن خاطره بازی با برخی چهره‌‌های ورزشی، به موضوع فوتبال نیز به‌طور خاص پرداخته می‌شود. اجرای این برنامه بر عهده پیمان یوسفی است.

*** عید فطر شبکه دو به روایت «آدم‌های خوب شهر»
«پگاه عاشقی» ویژه‌برنامه سحرگاهی شبکه دو به مناسبت جشن بندگی روز عید سعید فطر در ساعت 6:30 و متشکل از بخش‌‌‌های متعددی تقدیم بینندگان می‌شود.

«آدم‌های خوب شهر» به‌مناسبت عید سعید فطر و حلول ماه شوال در قالب یک ویژه‌برنامه یکشنبه 4 خرداد ساعت 10:30 از شبکه دو روی آنتن می‌رود. این برنامه، میزبان تعدادی از خیّران و نیکوکارانی است که قصه هر یک در ایام ماه مبارک مرور شده است. همچنین در یک جشن ویژه، دو جوان با قصه‌ا‌ی متفاوت شروع زندگی خود را در میان بخشی از «آدم‌های خوب شهر» جشن می‌گیرند. دعوت از چند خواننده و اجرای موسیقی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

برنامه «شبگرد» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی و با تهیه‌کنندگی و اجرای محمد سلوکی، یکشنبه و دوشنبه (4 و 5 خرداد) ساعت 23 به مناسبت عید سعید فطر به‌صورت ویژه روانه آنتن می‌شود. این برنامه، میزبان خواننده و چند تن از بازیگران سریال «بچه‌ مهندس» است.

یکشنبه و دوشنبه ساعت 21، ویژه‌برنامه جشن عید فطر نیز از خرمشهر روی آنتن می‌رود که با بخش‌های مختلفی از شهر استقامت و شهادت به‌مناسبت هم‎‌زمانی عید فطر و دو مناسبت تاریخی فتح خرمشهر و روز مقاومت و پایداری تهیه شده است.

*** «عصر جدید» عیدانه شبکه سه
دو قسمت فصل دوم مسابقه «عصر جدید» با اجرای احسان علیخانی شنبه و یکشنبه 3 و 4 خرداد ساعت 22:30، بدون تماشاگر روی آنتن می‌رود. 

*** «طنز پیشگان» در شبکه چهار
«یک فیلم، یک تجربه» با بررسی چهار سریال رمضانی، «طنز پیشگان» و برنامه جدید و جذاب «چهارسوی علم» از جمله برنامه‌هایی است که در روزهای عید از شبکه چهار پخش می‌شود.

*** «به خانه بر می‌گردیم» شبکه پنج در تعطیلات عید سعید فطر
ویژه‌برنامه «به خانه بر می‌گردیم» به مناسبت عید سعید فطر در روزهای یکشنبه و دوشنبه 4 و 5 خرداد حوالی ساعت 10:30، از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

قرار است این ویژه‌برنامه شاد و مفرح با اجرای مسعود روشن‌پژوه و فریبا باقری با همراهی شهرام نیکیار روی آنتن شبکه پنج سیما برود. در برنامه ویژه روز عید سعید فطر، خاله شادونه (ملیکا زارعی) به همراه تعدادی از کودکان به استودیو می‌آیند تا پس از مدت‌ها میهمانی «به خانه بر می‌گردیم» برگزار شود. همچنین خواننده جنوبی مطرح کشورمان ایرج کلهر به همراه گروه خود دیگر میهمان این ویژه‌برنامه است. همچنین برنامه «جشن رمضان» هم از شنبه 3سوم خرداد تا دوشنبه به‌صورت ویژه روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. 

*** «هفت رنگ» روی آنتن شبکه آموزش
برنامه «هفت رنگ» با رویکرد مهارت‌آموزی به‌مناسبت عید سعید فطر ساعت 7 صبح با ‌بخش‌های مختلف از شبکه هفت سیما پخش می‌شود. در ویژه‌برنامه عید فطر، بخش طنز و دوربین مخفی نیز گنجانده شده است.

*** «مهمان خدا» شبکه قرآن در روز عید فطر
هم‎زمان با عید سعید فطر، شبکه قرآن و معارف سیما ویژه‌برنامه عید سعید فطر را از ساعت 8 تا 9:30 صبح با حضور آیت الله صدیقی روی آنتن میبرد.

ویژه‌برنامه «مهمان خدا» نیز با مناجات خوانی و دعوت از تهیه‌کنندگان و مجریان برنامه‌های ماه رمضان از ساعت 10:15 تا 13 به‌صورت زنده پخش می‌‌شود، همچنین برنامه «ضیافت» در شب عید فطر به مرور سیره و زندگی علما و بزرگان دینی با حضور کارشناس معارفی از ساعت 18 تا 20:30 می‌‌پردازد.

*** «دورهمی» نسیم در عید فطر
از شنبه ۳ خرداد تا سه‌شنبه ۶ خرداد، «دورهمی» به‌صورت اختصاصی ساعت 21 روی آنتن می‌رود و در این برنامه، میزبان ژاله صامتی، رضا یزدانی و علی اوجی، علیرضا نیکبخت واحدی، فلورا سام، علی لهراسبی، فریبا نادری، محمدرضا شریفی‌نیا می‎شود. این ویژه‌برنامه در ساعت 1 بامداد، 7:30 و 14 روز بعد تکرار می‌شود.

برنامه «کودک شو» با ویژه‌برنامه‎ای بزرگ و خانوادگی با حضور آتیلا پسیانی، کمال کامیابی‌نیا، علی علیپور، مریم مومن، آزاده زارعی، مرجان گلچین، بهنوش بختیاری، فیروز کریمی، سیما تیرانداز، گلاره عباسی، خانواده عبدالرضا اکبری، کمند امیر سلیمانی، لاله اسکندری، لیندا کیانی، اشپیتیم آرفی، روزبه حصاری و... میهمان خانه‌های هم‎وطنان می‌شود و سینا سرلک، فرزاد فرخ، فریدون آسرایی و حامد فقیهی، برخی آثار خود را در این برنامه اجرا می‌کنند.

«کتاب باز» نیز با دو ویژه‌برنامه، تا فصل بعدی پخش خود را به پایان می‌رساند و برنامه «ویتامین خ» با حال و هوای عید از دوشنبه 5 خرداد ساعت 19، به جدول پخش باز می‌گردد.

*** عیدانه شبکه نمایش 
شبکه نمایش فیلم‌‌های سینمایی جذاب: «دایه مکفی»، «محافظ یک آدمکش»، «فورد در برابر فراری»، «مانی و ندا»، «خواستگاری»، «تیم امنیت»، «کاتیوشا»، «افسانه نارینا»، «عملیات ناممکن» و «گودزیلا پادشاه هیولاها» را در ایام عیدسعید فطر در جدول پخش خود جانمایی کرده است. فیلم‌های کمدی کلاسیک «اختلاف» با بازی لویی دوفونس»، «پتسی» و «بی نظم منظم» (با بازی جری لوئیس ) و «موزه پرماجرا» در شب‌های عید فطر از شنبه تا دوشنبه ساعت ۱ بامداد پخش می‌شود.

***  همراه با «رفیق» شبکه امید
«رفیق» ویژه‌برنامه زنده‎ای است که در ایام عید سعید فطر روی آنتن شبکه امید می‌رود. این ویژه‌برنامه با دعوت از چهره‌های موفق در عرصه‌های مختلف سعی دارد لحظات شادی را در این روز برای مخاطبان خود فراهم سازد. همچنین دعوت از گروه‌های سرود نوجوان و پخش نماهنگ‌ها و میان‌برنامه‌هایی با موضوع عید فطر از دیگر بخش‌های این برنامه به‌شمار می‌آید. ویژه برنامه «رفیق» به تهیه‌کنندگی محمدحسن حیدری و با اجرای مرتضی پرنیان یکشنبه و دوشنبه 4 و 5 خرداد، ساعت 19 روی آنتن شبکه امید می‌رود.

*** نشاط عیدانه در شبکه سلامت
دو ویژه برنامه «خرم شهر» و «ایران فعال» عید فطر برنامه‌های شاد و جذابی را روانه آنتن می‌کنند.

مسابقات «ایران فعال» شادتر و هیجان‌انگیزتر از همیشه پخش می‌‌شود. همچنین «خرم شهر» با دعوت از میهمانان ویژه، فضای خانه‌ها را با عطر سلامت روان می‌آمیزد. تامین برنامه شبکه سلامت در طول دو روز تعطیلات ویدئوکلیپ و تصاویری جذاب از طبیعت را در دستور کار خود دارد.

*** «روز خوش» شبکه جام جم در عید
شبکه جهانی جام جم به مناسبت عید سعید فطر در برنامه صبحگاهی «روز خوش» و برنامه شامگاهی «جمع ایرانی» ویژه‌برنامه‌های شاد و مفرحی را برای ایرانیان خارج کشور در نظر گرفته است. ارائه فرهنگ و سنن اقوام ایرانی در عید سعید فطر از موضوعاتی است که در این برنامه‌ها به آن پرداخته می‌شود. اجرای موسیقی زنده، اسنداپ کمدی و حضور کارشناسان از دیگر بخش‌‎های این برنامه‌‌هاست.

امتیاز شما