امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین در دوران کرونا

مشاهده ۴۶۸
۱۳۹۹/۰۳/۰۳- ۱۴:۰۴

برنامه این هفته «ما مردم» به بررسی افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی‌، این برنامه با نگاهی به شیوع ویروس کرونا در آمریکا و تنش‌‌هایی که در پی گسترش این ویروس میان آمریکا و چین به وجود آمده، مروری بر آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این ویروس در آمریکا خواهد داشت.

در این برنامه، پیامدهای اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا در آمریکا و تاثیرات شیوع این بیماری بر آینده روابط میان آمریکا و چین بررسی می‌شود. در ادامه ضمن اشاره به موضع ترامپ علیه چین طی روزهای اخیر و فرار وی از پذیرفتن ضعف مدیریتی دولت آمریکا در مدیریت بحران کرونا، بحث و گفت‌وگو درخصوص جنگ تجاری آمریکا و چین و احتمال گسترش آن به سایر حوزه‌ها از قبیل فناوری صورت خواهد گرفت.

بخش دوم این برنامه نیز به بررسی اعزام نفتکش‌های ایران به ونزوئلا و واکنش آمریکا در این زمینه اختصاص دارد. در این راستا، ضمن واکاوی روابط میان تهران، واشنگتن و کاراکاس، تلاش آمریکا برای متقاعد کردن متحدانش برای اعمال فشار بیش‌تر به ایران و واکنش متحدان آمریکا مورد نقد و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

«ما مردم» به تهیه‌کنندگی عاطفه سادات دربندی شنبه ۳ خرداد ساعت 21:00 به وقت تهران و تکرار آن دوشنبه ساعت 00:03 بامداد، 08:00 و 19:00 و سه شنبه ساعت 04:00 روی آنتن پرس تی وی می‌رود.

امتیاز شما