امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، افق مشترک رادیو زیارت و بسیج

مشاهده ۷۳۶
۱۳۹۹/۰۳/۱۲- ۱۸:۴۷

نشست مشترک معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین خراسان رضوی با مدیران رادیو زیارت، با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هادی افشارصفوی، مدیر شبکه رادیویی زیارت، گزارشی از فعالیت‌ها و ماموریت رادیو، تولیدات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رادیو در تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط و فرهنگی از جمله حرم مطهر امام رضا(ع)، سازمان حج و زیارت و اوقاف ارائه کرد و نگاه ویژه این شبکه رادیویی را به ظرفیت‌های گسترده ایثار و شهادت، فرهنگ شهادت و مقاومت تبیین کرد.
وی افزود: ویژگی منحصر فرد رادیو زیارت، این است که این رادیو، تنها شبکه رادیویی سراسری خارج از تهران و مستقل از تهران است. همچنین وجود استودیوی مستقل و استقرار در حرم حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع)، ویژگی دیگر این رادیو است که قریب 50 درصد از برنامه‌های این شبکه از حرم پخش می‌شود.
مدیر رادیو زیارت با اشاره به پهنه و گستره کشوری و میزان پوشش fm شبکه و امکان دریافت از طریق اینترنت در کل دنیا را، از امکانات دریافت شبکه برشمرد و اثرگزاری بر مخاطبان را با توجه به محتوای تخصصی آن  مطلوب دانست. وی همچنین بهره‎برداری از ارتباط مستمر و تنگاتنگ با مخاطبان در برنامه‌ها و حضور در 2 پیام رسان داخلی سروش، ایتا، به همراه تلگرام، اینستاگرام و توئیتر را نیز از جمله اقدامات شبکه در ارتباط هرچه بیشتر با مخاطبان عنوان کرد. هادی افشارصفوی ضمن تشریح سیاست این شبکه در کاهش سن مخاطبان و رسیدن به میانگین 18 تا 25 سال ، نگاه کشوری به مسائل فرهنگی را بسیار مهم دانست و با اشاره به برگزاری نخستین دوره «جشنواره تولیدات رادیویی زیارت» و آمار آثار دریافتی، میزان مشارکت مخاطبان در این جشنواره به ویژه مخاطبان جوان و مردمی را از نقاط قوت تعامل شبکه با مخاطبان عنوان کرد. همچنین مدیر شبکه رادیویی زیارت از برنامه‌ریزی شبکه زیارت و همکاری در کنگره 18000 شهید خراسان رضوی در سال 1400 خبر داد.
هادی افشارصفوی با اشاره به فضای برنامه‌سازی در این شبکه، اندیشه‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، صحن شما، رادیو محله، شهدای مدافع حرم و اهل تسنن را از مهم‌ترین موضوعات قابل پردازش توسط رادیو ذکر کرد و فضای مجازی و ظرفیت‌های وسیع آن، اربعین، هفته دفاع مقدس، نمایش، کتاب صوتی، بازدیدهای گروهی و مستندسازی در داخل و خارج از کشور، مسابقه و به ویژه مسابقه حضوری با حضور فرزندان و خانواده معظم شهداء، را از موثرترین فرصت‌های همکاری فی مابین عنوان کرد.
وی با ابراز خورسندی از تعامل و فضای همکاری ایجاد شده، موضوع و مفهوم زیارت را دارای ظرفیت گسترده‎ای دانست که می‎تواند محور این تعامل قرار گیرد. وی همچنین از آمادگی رادیوزیارت برای همکاری و تولید برنامه‌های مشترک بر محور جهاد و شهادت خبر داد.
در ادامه جلسه حسین زاده، معاون فرهنگی سپاه خراسان رضوی، ضمن تشکر از این اقدامات، با اشاره به فضای رسانه‌ای موجود جامعه و تغییر رسانه‌ها به سمت فضای مجازی، توجه به این نکته را رمز بقاء رسانه‌ها عنوان کرد. وی با اشاره به آمار شهداء تقدیم شده به نظام مقدس جمهوری اسلامی، تقدیم 18 هزار شهید و کسب رتبه سوم کشور توسط خراسان رضوی را سرمایه‎ای ارزشمند و فرصتی مهم برای استان دانست و با اشاره به وجود 5600 پایگاه بسیج در شهر مشهد، ارتباط بین مردم و بسیج را گسترده توصیف کرد.
حسین‌زاده با اشاره به موقعیت اهل سنت در جامعه، اهل تسنن محب اهل بیت، را از موقعیت‌های مناسب و فرصتی دانست که قابل بهره‌برداری و استفاده در جهت پیشبرد اهداف متعالی اسلام است. وی با ارائه نمونه‌ای از فعالیت‌های خودجوش دانش آموزان در تولیدات رسانه‌ای، به ظرفیت‌های پایگاه‌های بسیج، بسیج اقشار و دانش آموزی اشاره کرد.
معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین خراسان رضوی با اشاره به هدف بسیج در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، از تعامل و همکاری بین این دو نهاد استقبال کرده و کنگره ملی ایثارگران را نیز یکی از این ظرفیت‌ها دانست.
وی با ابراز خورسندی از وسعت تولیدات در شبکه رادیویی زیارت، برنامه‎سازی برای زائر را منحصر به مشهد و حرم امام رضا(ع) ندانست و هر زائری که از هر کجای جهان قصد سفر به مشهد و یا هر سفر زیارتی دیگر دارد، را ظرفیت و مخاطب بالقوه‌ای دانست که رادیو زیارت باید برای او برنامه‌ریزی کند.

تصاویر

امتیاز شما