امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

رکود اقتصادی کشورهای منطقه یورو در پی شیوع کرونا از نگاه پرس تی وی

مشاهده ۳۳۶
۱۳۹۹/۰۳/۱۳- ۱۲:۱۲

برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی به بررسی موضوع رکود در اقتصاد کشورهای منطقه یورو اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی کاوه تقوایی با اشاره به تبعات شیوع ویروس کرونا در اروپا و تاثیر آن بر اقتصاد کشورهای منطقه یورو به بررسی بحران ایجاد شده ناشی از کرونا در اقتصاد آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را در اختیار دارد می‎پردازد و پیش‌بینی‌ها درخصوص وضعیت آینده اقتصاد این کشور را به بحث و گفت‎وگو می‎گذارد.
در ادامه این برنامه ضمن اشاره به اقدامات سخت‎گیرانه کشورهای اروپایی برای اعمال محدودیت‎های رفت و آمد برای شهروندان در پی شیوع کرونا، گزارش‎ها درباره وضعیت اقتصادی آلمان در بین ماه‌های ژانویه تا مارس (آغاز شیوع کرونا در آلمان) نیز بررسی می‎شود.
این برنامه همچنین با مروری بر آمار مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا طی هفته‌های اخیر به نقد و بررسی پیش بینی‌های کارشناسان در زمینه ضربات جدی تر ویروس کرونا به اقتصاد کشورهای اروپایی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی می‎پردازد.
این برنامه با نگاهی به فاصله طبقاتی زیاد میان قشر فقیر و ثروتمند در آلمان و نابرابری‌ها در پرداخت حقوق به کارگران، رکود اقتصادی در فرانسه در پی همه‎گیری ویروس کرونا را واکاوی می‎کند و پیامدهای این رویداد را بر اقتصاد و معیشت مردم این کشور بررسی می‌کند.

امتیاز شما