امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

رادیو فرهنگ در سوگ رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد

مشاهده ۴۱۰
۱۳۹۹/۰۳/۱۳- ۱۳:۲۴

شبکه رادیویی فرهنگ به مناسبت سی‌ویکمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام پانزدهم خرداد، برنامه‌های متنوعی را درنظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه‌هایی با محور شخصیت امام خمینی(ره)، بررسی ابعاد فرهنگی قیام 15 خرداد، تاثیر شخصیت امام خمینی(ره) بر فرهنگ و هنر جامعه و بررسی زمینه‌های فکری امام(ره) در آثار ایشان، روزهای 14 و 15 خرداد از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

جریان شناسی قیام 15 خرداد، بررسی تطبیقی و وجوه مشترک اشعار امام(ره) با حافظ، عرفان در اشعار حضرت امام(ره)، آیین‌های مردم خمین به مناسبت رحلت امام(ره)، فرهنگ مردم ورامین به مناسبت قیام 15 خرداد، رهنمودهای امام خمینی(ره) و فلسفه انقلاب، بررسی شرایط سیاسی و اجتماعی در دهه 30 و نگاهی به سیاست خارجی آمریکا در آن زمان، چگونگی و چرایی حرکت مردمی در پانزدهم خرداد سال 1342 در حمایت از نهضت و اندیشه حضرت امام خمینی(ره)، دیدگاه‌های امام برای برپایی قسط و عدل در جامعه و ... از مباحثی است که در این برنامه‌ها مطرح می‌شود.

برنامه‌های «کوچ دل‎ها» با رویکرد بررسی اندیشه‌های امام(ره)، «در قلمرو فرهنگ» با محور معرفی آثار تالیف شده حضرت امام (ره)، رهنمودهای امام راحل و فلسفه انقلاب و «هفت اقلیم» با موضوع واکاوی آثار ادبی با موضوع امام (ره) از رادیو فرهنگ شنیده می‌شود.
برنامه «ققنوس» نیز به بررسی تطبیق وجوه مشترک اشعار امام(ره) با حافظ شیرازی  و عرفان در شهر امام اختصاص دارد و در برنامه «چهارباغ» شعرخوانی شنوندگان و موسیقی به مناسبت این ایام روی آنتن می‎رود.

برنامه‌های «نقد امروز» ،«گفتارش»،«روزنه»، «صبح به وقت فرهنگ»، «تیغ‌ها و ستیغ‌ها»، «پیام ولایت»، «هفت کوچه» و مستند«روح الله» نیز به این مناسبت‌ها می‌پردازند.

امتیاز شما