امروز چهارشنبه  ۸ فروردين ۱۴۰۳

"سقاخانه" کام مشتاقان زیارت را سیراب می‌کند.

مشاهده ۱۳۴۶
۱۳۹۹/۰۳/۱۷- ۱۱:۱۹

ویژه برنامه «سقاخانه» هرشب از حرم حضرت علی‎ابن موسی‎الرضا علیه‎السلام حال و هوای حرم مطهر را به خانه مشتاقان می‌برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «سقاخانه» به تهیه‎کنندگی محمد جواد دهقان و امیررضا رئوف و با اجرای میثم مسرور هرشب از ساعت 19 به‎صورت زنده از استودیو اختصاصی حرم مطهر، روی آنتن می‎رود. این برنامه با هدف اعتماد به باورهای دینی و سیره اهل بیت علیهم السلام در مخاطب و تبیین شیوه‌های ارتباط موثر بین افراد در جامعه دینی تهیه و پخش می‌شود.
«سقاخانه» که هرشب از حرم مطهر رضوی به مدت 120 دقیقه پخش می‌شود بنا دارد با طرح مو ضوعاتی که درباره شیوه‌های ارتباط موثر مردم با یکدیگر در جامعه دینی اولویت دارد و با بهره‎گیری از بخش‎های متنوع فضای دین، نشاط و زندگی را برای مخاطب تبیین و توصیف کند.
در بخش نمایشی برنامه با عنوان «دلدادگان» ویژگی‎های اصحاب و یاران ائمه اطهار به عنوان الگو تبیین می‌شود. همچنین در بخشی از برنامه با عنوان «شادمانه»، سعی شده لطیفه‌های اسلامی مانند بهلول اجرا شود و فضای شاد و سالمی را برای خانواده‌ها دربرنامه ایجاد کند. همچنین تلاش زیاد شده با توجه به بخش‎های متنوع برنامه، محتوای آن معطوف به کارشناسی و یا مداحی و زیارات صرف نباشد.
امیررضا رئوف تهیه‎کننده دیگر این برنامه می‌گوید: در بخش دیگری از این برنامه با عنوان «با خادمان» خاطرات خادمان حرم‎ها و اماکن مقدس از زبان خودشان روایت می‌شود. همچنین در بخش «صحن شما» تلاش می‌شود کاربرد دوسویه بودن رادیو و سخن مخاطبان و دلگویه‌ها و پیشنهادهای آن‎ها به مخاطبان منعکس شود.
«سقاخانه» در بخش غریب آشنا با زائران غیر ایرانی گفت‎وگو می‌کند. علاوه بر آن، در بخش «چهره‌ها» گفت‎وگویی با چهره‌های سرشناس و موفق در زمینه‌های مختلف تولید انجام می‌گیرد و با توجه به عنوان سال (جهش تولید) سعی در معرفی الگوهای موفق کار آفرین خواهیم داشت.
در این برنامه موضوعات دیگری همچون؛ احسان، مدارا، نرم خویی، تواضع، تکریم، انصاف، گذشت، تغافل، تشویق، تأکید بر مشترکات، زیبا خطاب کردن، ابراز توجه، احوال‎پرسی، خوب گوش دادن، صلح دادن بین دیگران، مشورت، خیر خواهی، خدمت بی‎منت، حمایت از مظلوم و اطعام نیز پرداخته می‌شود.
از مهم‎ترین ویژگی «سقاخانه» این است که باتوجه به اینکه این برنامه از حرم مطهر پخش می‌شود باید برای برنامه‌های حرم مطهر آیتم های مختلف و قابل پخش از حرم مطهر پیش‎بینی و تولید شود.

امتیاز شما