امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
صالحی امیری در گفتگو با رادیو ورزش:
صالحی امیری در گفتگو با رادیو ورزش:

برنامه‌ریزی برای موفقیت بیشتر المپین‌های ایران

مشاهده ۳۰۹
۱۳۹۹/۰۳/۱۹- ۱۴:۱۴
تعداد بازدید:309

برنامه «صبح و ورزش» امروز در گفتگو با رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک به بررسی تمهیدات برای موفقیت المپین‌ها پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک درباره نقل قولی که از وی با عنوان "برخی از رشته‌ها برای ما اهمیت دارند. مثل شنا، شیرجه، تیراندازی و سایر رشته‌های پر مدال که می توانند آینده روشنی داشته باشند" منتشر شده، توضیح داد: ما باید بار دیگر در سیاست ها، برنامه‌ها و اهداف دو دهه گذشته خود بازنگری کنیم و ببینیم که آیا اهداف مورد بحث و سیاست های تبیین شده با واقعیت های دنیای ورزش منطبق است یا خیر؟

وی تاکید کرد: معتقدم آنچه در گذشته شده، محصول تفکر و تلاش مدیران گذشته بود و تخریب گذشته هیچ سودی برای ایران امروز ندارد. به همین خاطر من در همه صحبت ها و ادبیاتم تلاش می‌کنم از گذشته قدردانی کنم و نسبت به آینده بحث های اساسی داشته باشم. در خصوص رشته‌های یاد شده؛ برای مثال رشته شنا در المپیک مجموعا 56 مدال دارد. همین وضعیت در دوچرخه سواری، تیراندازی، شمشیربازی و قایقرانی داریم. اگر ما یک دهه به طور جدی روی این رشته‌ها سرمایه گذاری کنیم مطمئنا می توانیم در عرصه آسیایی، جهانی و المپیک موفق شویم. البته این برنامه ریزی‌ها باید در سطح پایه باشد.

صالحی امیری تصریح کرد: اگر بنا باشد ورزش ایران جهش داشته باشد نقطه اصلی توسعه آن آموزش و پرورش است. زیرا آموزش و پرورش بستر کاشت نهال ورزش قهرمانی است و لاغیر.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: ما باید در اولویت‌هایمان این رشته‌های پرمدال را ببینیم. در این راستا هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان وجود دارد. قرار شد دکتر سجادی و تیم همکارانشان که مسئولیت برگزاری رویدادها از جمله المپیک و بازی‌های آسیایی را بر عهده دارند؛ درباره موضوع تخصیص بودجه و برنامه (علاوه بر بودجه‌های جاری که برای هر فدراسیونی در نظر گرفته می‌شود و هر ساله 10% افزایش می یابد و امسال هم همینطور خواهد بود)؛ برنامه و بودجه ویژه ای را برای این رشته‌ها قائل شوند تا: 1- توسعه زیرساخت داشته باشند. 2- مربی استخدام کنند. 3- با آموزش و پرورش تفاهم نامه امضا کنند و بتوانند مسیر را دنبال کنند تا برای حداکثر 10 سال بعد مدال هایی را در این عرصه‌ها کسب کنیم. در نتیجه رتبه ما در آسیا و جهان تغییری جدی پیدا خواهد کرد.

وی درباره تمرینات مجازی المپین‌ها اظهار کرد: مجموعه همکاران ما در آکادمی ملی المپیک و دکتر سجادی از هفته سوم فروردین برنامه ریزی مبنتی بر این اصل بود که ما برای مجموعه نیروهایی که کسب سهمیه کرده اند و همچنین کسانی که در مسیر کسب سهمیه هستند؛ برنامه ای بچینیم که حداقل آمادگی را داشته باشند. در حوزه آمادگی جسمانی، دکتر بهرامی نژاد؛ در حوزه پزشکی، دکتر تقوی؛ حوزه روانشناسی، دکتر واعظ موسوی و ... ضبط برنامه دارند و آنها را در اختیار ورزشکاران قرار می دهند و با اطلاع‌رسانی به ورزشکاران به آن‌ها می‌گویند که به برنامه‌ها به طور آنلاین و سپس آفلاین گوش کنند تا اینچنین آمادگی را به حداقل های ممکن برسانیم. خوشبختانه فعالیت تعدادی از رشته‌ها از سوی ستاد کرونا آزاد اعلام شده و ما هم تعدادی تجهیز حداقلی تهیه کرده ایم و توزیع خواهیم کرد تا در اختیار المپیین‌ها قرار گیرد و بتوانند در محیط خانه حداقل های لازم را برای حفظ آمادگی داشته باشند. اگر این اتفاق نیفتد، ما دچار خسارت می‌شویم؛ اما هنوز دستوری برای برگزاری اردوهای مشترک داده نشده است.

برنامه صبح و ورزش، امروز با اجرای محمد درخشنده و با کارشناسی خسرو والی زاده روی آنتن رفت. این برنامه ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه‌ها به مدت یک ساعت و۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می‌شود.

امتیاز شما