امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
سخنگوی وزارت بهداشت با اهدای لوح قدردانی وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت با اهدای لوح قدردانی وزارت بهداشت:

رسانه ملی و شبکه‌های استانی؛ پیشگام مقابله با کرونا

مشاهده ۶۰۱
۱۳۹۹/۰۳/۱۹- ۱۶:۱۰
تعداد بازدید:601

سخنگوی وزارت بهداشت در دیدار با معاون امور استان‌های رسانه ملی با اهدای لوح سپاس وزیر بهداشت به علی دارابی، از مجموعه اقدامات معاونت امور استان‌ها در زمینه ارتقای آگاهی عمومی، جلب مشارکت وسیع اجتماعی و ارتقای روحیه مدافعان سلامت قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دارابی در ابتدای این نشست با اشاره به گستردگی فعالیت های شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در مجموعه سازمان صدا و سیما اظهار کرد: 80 شبکه رادیویی و تلویزیونی مربوط به معاونت امور استان‌ها که در قالب شبکه‌های استانی و سراسری فعالیت می‌کنند، نقش تعیین کننده‌ای در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای کشور دارند.‌

معاون امور استان‌های رسانه ملی با تاکید براهمیت ثبت همه اقدامات انجام گرفته در موضوع مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: به همه مراکز استانی ابلاغ شده است که مستندهای ویژه‌ای در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و اقدامات کادر درمانی در مقابله با بیماری کرونا تولید کنند که بر این اساس 66 مستند در این خصوص در استان‌های مختلف در حال تولید است.

وی ادامه داد: موضوع مستندهای پیش بینی شده در دو بخش در نظر گرفته شده است؛ نخست فعالیت کادر درمان در استان‌ها و دیگری، در حقیقت مستندسازی اقدامات دستگاه‌های مختلف در این زمینه است.

دارابی از اضافه شدن بخش ویژه مستندها و برنامه‌های مربوط به مقابله با کرونا در جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما خبر داد و گفت: در جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی هم بخشی با موضوع کرونا در نظر گرفته شده است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به فعالیت واحدهای شعر و موسیقی مراکز عنوان کرد: در این واحدها هم آثاری در ارتباط با فعالیت کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا تولید و منتشر شده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی هم که این بیماری همچنان شیوع دارد، دستورالعمل‌های جدیدی به مراکز ابلاغ شده که در حوزه رعایت مسائل بهداشتی، کنترل بیماری و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مخاطبان هستند.

دارابی به ویژه برنامه گرامیداشت قربانیان کرونا در مراکز استانی صدا و سیما اشاره و ابراز کرد: این برنامه در شب رحلت حضرت خدیجه کبری (س) در 33 مرکز روی آنتن رفت و بازتاب گسترده‌ای در بین مخاطبان داشت.

فعالیت چشمگیر رسانه ملی در ایام کرونا

جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست با اشاره به ضرورت قدردانی از مجموعه رسانه ملی به خاطر فعالیت گسترده در زمینه اطلاع‌رسانی پیرامون رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا گفت: سازمان صدا و سیما در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشت و معاونت امور استان‌ها و شبکه‌های استانی هم در این بین پیشتاز بودند؛ به همین دلیل وزیر بهداشت تشکر ویژه‌ای از معاون محترم امور استان‌ها و دیگر مدیران و کارکنان این معاونت و همه همکاران در مراکز استانی رسانه ملی دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته و با شیوع کرونا، رسانه ملی فعالیت‌های چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: کار شما قابل ستایش است و لازم بود که برای قدردانی از زحماتتان هر چه زودتر این دیدار صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در بحبوحه این بحران باید نیمه پُر لیوان را هم دید گفت: همه دستگاه‌ها و همه اقشار مردم برای مقابله با این ویروس منحوس وارد میدان شدند و رسانه ملی هم در حوزه‌های گوناگون فعالیت خوبی داشته است که در این بین معاونت امور استان‌ها عملکردی بی بدیل و کم نظیر داشت.

جهانپور اضافه کرد: ساخت آثار مستند درباره کرونا برای نسل‌های بعد حائز اهمیت است و آیندگان می‌توانند از این تجربه‌ استفاده کنند.

قدردانی وزیر بهداشت
در این دیدار، جهانپور لوح قدردانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور را به دلیل عملکرد مناسب و شایسته معاونت امور استان‌ها در مقابله با بیماری کرونا تقدیم دارابی کرد.

در این لوح که با امضای دکتر نمکی به معاون امور استان‌ها اهدا شد، آمده است: ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر، فارغ از تعارف معمول و مرسوم عرض می‌کنم تردیدی نیست که اگر همراهی مدام، مشفقانه و دلسوزانه جنابعالی و همکارانتان در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نبود، توفیق امروز همکاران اینجانب در مدیریت این بیماری اینگونه میسر نمی‌شد. نقش بی بدیل رسانه ملی در اطلاع‌رسانی، ارتقای آگاهی عمومی، جلب مشارکت وسیع اجتماعی و ارتقا روحیه مدافعان سلامت، در تاریخ این سرزمین به عنوان دستاوردی مهم به یادگار خواهد ماند. امید است در ادامه این مسیر هم بتوانیم از مساعدت ارزشمند جنابعالی و همکاران ارجمندتان بهره‌مند شویم و هر چه زودتر با مهار این ویروس منحوس، شاهد سلامت و شادابی مردم عزیزمان باشیم.

امتیاز شما