امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
مروری بر نیم قرن فعالیت دانشگاه صداوسیما در کتاب:
مروری بر نیم قرن فعالیت دانشگاه صداوسیما در کتاب:

از مدرسه تا دانشگاه

مشاهده ۴۲۹
۱۳۹۹/۰۳/۲۰- ۱۳:۳۲
تعداد بازدید:429

تاریخچه تأسیس و عملکرد دانشگاه صداوسیما در طول بیش از 50سال فعالیت، در کتابی با عنوان «از مدرسه تا دانشگاه» منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این کتاب 50 سال آموزش و پژوهش در علوم و هنرهای رسانه‌ای در دانشگاه صداوسیما مرور می‌شود.

کتاب «از مدرسه تا دانشگاه» با مروری بر تاریخ تأسیس این دانشگاه با نام «مدرسه عالی تلویزیون و سینما» در سال 1347 و آغاز فعالیت‌هایش از سال 48، آماری از رشته‌های تحصیلی در آن سالها و میزان فارغ‌التحصیلان ان در هر رشته ارائه می‌دهد.

بازگشایی مدرسه عالی سینما و تلویزیون با عنوان دانشکده صداوسیما پس از انقلاب و در سال 1363 با بیان اهداف و مأموریت این دانشکده تا سال  1391 و آمار و ارقام رشته‌های تحصیلی و فارغ‌‍التصیلان مطالب دومین فصل از کتاب را تشکیل می‌دهند و در سومین فصل  به ارتقای دانشکده صداوسیما به دانشگاه در سال 1392 و مصوبه آن در وزارت علوم پرداخته شده است که مانند فصل‌های قبل آمار و ارقامی از رشته‌های تحصیلی و فعالیت‌های این دانشگاه تا به امروز به همراه معرفی دانشکده‌های زیرمجموعه این دانشگاه و استادان و ساختار جدید این دانشگاه ارائه د اده است. مروری بر فعالیت دانشکده دین و رسانه قم و هنرستان صداوسیما به عنوان زیرمجموعه‌های دانشگاه صداوسیما از بخش‌های دیگر این کتاب است.

ذکر نام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در طول 50 سال فعالیت، که در عرصه فرهنگ و هنر به شهرت رسده‌اند از بخشهای جذاب این کتاب است. هایده صفی یاری، پوران درخشنده، ابوالحسن داوودی، بهروز افخمی ، محمدمهدی عسگرپور، رضاجودی، حسین فردرو، منوچهر شاهسواری، علی رئیسیان سیامک شایقی، امیر سماواتی، علی‌اکبر قاضی نظام، حسن حسندوست، محمد معتمدی، محمدحسین مهدویان، جواد افشار، محسن محسنی نسب، پرویز آبنار  و مصطفی آبنوش از جمله فارغ‌التحصیلان این دانشگاهند که در این کتالب از آنها یاد شده است. در بخش معرفی استادان این دانشگاه نیز اسامی‌برخی مدیران و مسئولان کشور به عنوان مدرس در این دانشگاه به چشم می‌خورد که دانستن آن خالی از لطف نیست.

امتیاز شما