امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

نگاه پرس تی‌وی به گسترش اعتراضات آمریکا

مشاهده ۳۲۳
۱۳۹۹/۰۳/۲۴- ۱۵:۰۹

برنامه این هفته «ما مردم» در شبکه پرس تی‌وی به مرور ماجرای قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس شهر مینیاپولیس و اعتراضات گسترده پس از آن در آمریکا می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‌کنندگی عاطفه سادات دربندی با نگاهی به وضعیت تبعیض نژادی در آمریکا که در سال‌های اخیر به‌طور محسوسی افزایش یافته است، به بررسی خواسته‌های معترضان و دلایل گستردگی این اعتراضات در آمریکا می‌پردازد.

در این برنامه با اشاره به دیدگاه‌های مارتین لوترکینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی سیاهان آمریکا در خصوص نژادپرستی در آمریکا، مرگ جورج فلوید به‌عنوان نقطه عطفی در مبارزات علیه نژادپرستی در آمریکا مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

این برنامه همچنین با نگاهی به خشونت‌های گارد ملی علیه معترضان که واکنش‌های زیادی را در آمریکا و سراسر جهان در پی داشته به بحث و تبادل‌نظر پیرامون موضع و صحبت‌های دونالد ترامپ در قبال این اعتراضات، وضعیت حقوق بشر در آمریکا و تنش‌ها و رفتارهای خشونت‌آمیز نیروهای پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان طی سال‌های اخیر خواهد پرداخت.

مروری بر انتقادهای سیاستمداران و قانون‌گذاران در آمریکا نسبت به تصمیم ترامپ مبنی بر استفاده از نیروهای نظامی‌برای خاموش کردن آتش اعتراضات نیز از دیگر محورهای مورد بررسی در این برنامه خواهد بود.

«ما مردم» شنبه 24 خرداد ساعت 21:00 به‌وقت‌تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود.

تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:03 بامداد، 08:00 و 19:00 و سه‌شنبه ساعت 04:00 روی آنتن خواهد رفت.

 

امتیاز شما