امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
انتقاد نمایندگان مجلس یازدهم از عدم حمایت مالی دولت از شبکه‌های برون مرزی
انتقاد نمایندگان مجلس یازدهم از عدم حمایت مالی دولت از شبکه‌های برون مرزی

جلوگیری از قطع پخش شبکه‌های برون مرزی؛ اولویت فوری از نگاه مجلس

مشاهده ۴۶۶
۱۳۹۹/۰۳/۲۵- ۰۹:۱۹
تعداد بازدید:466

نمایندگان مجلس یازدهم با تاکید بر لزوم حمایت مالی از شبکه‌های برون مرزی صداوسیما، از تخصیص نیافتن بودجه مورد نیاز برای جلوگیری از قطع پخش این شبکه‌ها از سوی دولت انتقاد کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جمعی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار معاونت حقوقی و امور مجلس رسانه ملی بر ضرورت در نظر داشتن نقش این شبکه‌ها در ارسال پیام انقلاب اسلامی تاکید و تصریح کردند مجلس شورای اسلامی در صورت نیاز، برای حل این مشکل بودجه‌ای به کمک صداوسیما خواهد آمد.

حمایت مجلس یازدهم از تأمین بودجه موردنیاز شبکه‌های برون مرزی

انور حبیب‏ زاده بوکانی، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ‌با انتقاد از قطع بودجه شبکه‌های برون مرزی گفت: با توجه به اهمیت رسانه‌‌‏های برون ‏مرزی در سطح جهان، نباید بودجه مالی این شبکه‏ ها قطع شود، چرا که مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی برای مخاطبان خارج از کشور مهم است و صداوسیما نقش مهمی در انتقال پیام دارد.

وی افزود: مجلس یازدهم همکاری لازم را برای تأمین بودجه صداوسیما و شبکه‌های برون مرزی انجام خواهد داد.

شبکه‌های برون‌مرزی نقشی قوی‌ تر و موثرتر از قبل دارند

مهدی عیسی ‏زاده، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی ‌با تأکید بر نقش شبکه‌های برون مرزی در تبیین دیدگاه‌های انقلاب اسلامی ‌برای جهانیان گفت: نقش رسانه‏‌های برون‏ مرزی از گذشته قوی‌‏تر و مؤثرتر است.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط حساس منطقه و جهان، قطع شدن این شبکه‏ ها کار درستی نیست و می‏‌بایست بلافاصله مشکل مالی این شبکه‌ها حل شود.

باید هرروز شاهد رونق بیشتر شبکه‌های برون مرزی باشیم

ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ‌با تاکید بر نقش ارزشمند شبکه‌های برون مرزی در فضای رسانه‌‏ای دنیا و تأثیرگذاری در منطقه متذکر شد: تقویت مالی شبکه‌های برون مرزی از طرف دولت بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه شبکه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران هر روز توطئه‌‏هایشان بیشتر می ‏شود، بنابراین شبکه‌های برون مرزی صداوسیما نه تنها نباید تضعیف شوند، بلکه باید روز به روز شاهد رونق و گسترش کمی و کیفی این شبکه‌ها باشیم و دولت باید در این عرصه به کمک صداوسیما بشتابد.

صداوسیما ابزار صدور پیام جمهوری اسلامی است

سیدغنی نظری خانقاه، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ‌با ابراز تاسف از قطع شدن شبکه‌های برون مرزی صداوسیما گفت: قطع شبکه‌های برون مرزی صداوسیما به علت بدهی ارزی درحالی صورت گرفته است که صداوسیما ابزار صدور انقلاب اسلامی است و باید صدای مردم و رهبری جبهه مقاومت را به تمام عالم برساند.

وی با بیان اینکه قطع شدن این شبکه‏ ها کار درستی نیست و می ‏بایست دولت در اسرع وقت بودجه مورد نیاز را تأمین کند، گفت:در صورت نیاز، مجلس وارد عمل خواهد شد تا بدهی این شبکه‌ها هر چه زودتر پرداخت شود.

حمایت از شبکه‌های برون مرزی الزامی است

الهام آزاد، نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی ‌با انتقاد از قطع شبکه‌های برون مرزی صداوسیما گفت: با توجه به اینکه صدای جمهوری اسلامی ایران باید در کل دنیا شنیده شود، می‌‏بایست شبکه‌های برون‏ مرزی حمایت شوند.

وی تصریح کرد: در صورت نیاز مجلس یازدهم به کمک صداوسیما خواهد آمد تا هر چه زودتر مسائل مالی این شبکه‌ها حل و فصل شود.

شبکه‌های برون مرزی، پایگاه رسمی جمهوری اسلامی

سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز شبکه‏‌های برون‏ مرزی صداوسیما را پایگاه‏ های رسمی جمهوری اسلامی ایران دانست که تقویت آن‌ها بسیار مهم است و باید در اولویت فوری بودجه ای دولت و مجلس قرار گیرد.

صداوسیما، زبان گویای مستضعفین جهان

محمد طلامظلومی، نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی‌با انتقاد از قطع شبکه‌های برون مرزی رسانه ملی گفت: صداوسیما زبان‏ گویایی است که صدای مستضعفین جهان را منعکس می‌کند و با توجه به شرایط حساس منطقه ‏ای و جهانی لازم است دولت بلافاصله بودجه این شبکه‌ها را تأمین و از قطع شدن آن‌ها جلوگیری کند.

رسانه ملی؛ مهم‌ترین پیام رسان جمهوری اسلامی ایران

احمد راستینه هفشجانی، نماینده شهرکرد در مجلس نیز با بیان اینکه رسانه ملی مهم‌ترین پیام‌رسان جمهوری اسلامی ایران به کل جهان است، تأکید کرد: دولت نباید اعتبارات صداوسیما را در بحبوحه جنگ رسانه ای و فرهنگی محدود کند.

وی از دولت خواست بلافاصله بودجه شبکه‌های برون مرزی را تأمین و از قطع شدن شبکه ‏های برون ‏مرزی جلوگیری کند.

امتیاز شما