امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

مروری بر وضعیت شورای همکاری خلیج فارس در سومین سالگرد تحریم قطر

مشاهده ۳۶۵
۱۳۹۹/۰۳/۲۵- ۱۳:۰۲

مستند جدید شبکه پرس تی وی به مناسبت سومین سالگرد تحریم قطر از سوی سه عضو دیگر شورای همکاری خلیج فارس به بررسی پیامدهای این تحریم می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «وضعیت شورای همکاری خلیج فارس در سومین سالگرد تحریم قطر» به تهیه‎کنندگی مهدی عرب با اشاره به تاریخچه تاسیس شورای همکاری خلیج فارس در سال ۱۹۸۱ به منظور گسترش همکاری‌های تجاری و نظامی‌بین شش کشور حاشیه خلیج فارس شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، عمان، قطر و کویت، اتهامات سه کشور عربستان، امارات و بحرین علیه قطر و تحریم همه جانبه این کشور را به بحث و بررسی می‎گذارد.
در این برنامه ضمن گفت‎وگو درخصوص تلاش‎ها کشورهایی مانند کویت و هم‎پیمانانی مانند آمریکا برای برقراری صلح بین دو طرف و ناکام ماندن این تلاش‎ها، اختلافات عمیق بین قطر و اعضای دیگر شورای همکاری خلیج فارس واکاوی می‎شود.
این برنامه همچنین به بررسی سایر اختلافات موجود بین اعضای این شورا از جمله در حوزه اقتصادی شامل ناکامی‌برای ایجاد یک پول واحد مانند یورو و میزان کم مراودات تجاری بین کشورهای عضو و در حوزه نظامی‌ شامل گلایه عمان از عربستان به علت استقرار نیروهای خود در مرز مشترک عمان و یمن و دستگیری عاملان امارات در کشور عمان در سال 2019 به جرم جاسوسی می‌پردازد.
نگاهی به اختلافات نظامی‌بین دو عضو متحد این شورا یعنی عربستان و امارات و مروری بر شایعات مبنی بر احتمال جدایی قطر از شورای همکاری خلیج فارس از دیگر محورهای بحث در این مستند است.
این مستند یکشنبه 25 خرداد، ساعت 15:20 از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 13:20 و 21:20، سه‎شنبه ساعت 11:20 و 18:20 و پنجشنبه ساعت 4:20 و 9:20 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما