امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی فرصت‎ها و چالش‎های پیش روی مجلس جدید در شبکه پرس تی وی

مشاهده ۳۱۵
۱۳۹۹/۰۳/۲۶- ۱۲:۴۵

برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی با مروری بر چشم‎انداز مجلس جدید ایران به بحث و گفت‎وگو درباره فرصت‎ها و چالش‎های پیش روی مجلس جدید به ویژه در بحث روابط دولت و مجلس می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی ساتراپ شجاعی با نگاهی به ترکیب جدید مجلس شورای اسلامی‌که به طور کم سابقه‎ای یکدست شده و اکثر کرسی‌ها نصیب طیف اصولگرایان شده است، چالش‎های این ترکیب جدید برای دولت اعتدال گرای روحانی را که گرایشات عیان اصلاح طلبی دارد، به بحث و بررسی گذاشته می‎شود.
در این برنامه ضمن واکاوی جایگاه مجلس به عنوان بازوی قانون گذار حکومت، حضور قالیباف در سمت ریاست قوه مقننه و سابقه رقابت وی با حسن روحانی و احتمال زیر ذره‎بین قرار گرفتن اقدامات و عملکرد دولت، علل تغییر گرایش مردم به طیف اصولگرا، عدم رضایت مردم از سیاست‎های اعتدالی روحانی و افزایش امید آن‎ها به شعار اصولگرایان مبنی بر مدیریت جهادی و نگاه به داخل  به نقد و تبادل نظر گذاشته می‌شود.
این برنامه همچنین به گفت‎وگو درخصوص انتظارات مردم از حوزه اختیارات نمایندگان مجلس پرداخته و پیامدهای تضارب آرا میان مجلس و دولت در زمینه ایجاد پویایی و اعتدال، ویژگی‌های نگاه اصولگرایی در مدیریت و کشورداری، نقش ناامیدی مردم از آمریکا و غرب در انتخاب نمایندگان اصولگرا و آینده برجام با روی کار آمدن مجلس جدید را بررسی می‎کند.
«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت یک بامداد چهارشنبه 28 خرداد از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 6، 13 و 18 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 8 و 21 و جمعه ساعت 17 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما