امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

برگی از دفتر زندگی امام جعفر صادق(ع) از ولادت تا شهادت

مشاهده ۴۳۶
۱۳۹۹/۰۳/۲۶- ۱۴:۱۵

شبکه رادیویی تهران به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، ویژه برنامه‌های «عطر خدا»، «صبح صادق»، «پارک شهر»،«تهران من» و ... را پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند ترکیبی«عطر خدا» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که مصادف با شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع) 27 و 28 خرداد از ساعت 16:45 درباره زندگی حضرت روی آنتن رادیو تهران می‌رود.  روایت‌های رسیده از امام جعفر صادق(ع) درباره عصر غیبت امام زمان(عج)، آشنایی بیشتر با فضائل اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی امام و تفاوت دوران ایشان با سایر ائمه از بخش‌های این ویژه برنامه است. در برنامه «عطر خدا» از رهنمودهای امام صادق(ع) برای پیروان و شیعیان در دوران غیبت و این که چرا مذهب شیعه به نام مذهب جعفری نامگذاری شده است، صحبت می‌شود. از دیگر بخش‌ها حضور کارشناسان مذهبی برنامه، با هدف شناخت بیشتر امام جعفرصادق(ع) است.

برنامه‌های«پارک شهر»، «تهران من» و «صبح صادق» رادیو تهران، نیز در بخش‌های مختلف به آثاری از امام صادق(ع)، اوضاع زمانه و سیره سیاسی و نهضت علمی امام می‌پردازند، از دیگر آیتم‌های این برنامه‌ها می‌توان به بررسی سیره‌های اخلاقی و تربیتی حضرت و نقل جرعه‌هایی از زلال کلمات امام صادق(ع) اشاره کرد.  

 

امتیاز شما