امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

واکاوی علل تحریم آمریکا علیه پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 در شبکه پرس تی وی

مشاهده ۴۲۶
۱۳۹۹/۰۳/۲۷- ۱۰:۵۵

تحریم‌های آمریکا علیه پروژه خط لوله گازی«نورد استریم 2» در برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی به نقد و واکاوی گذاشته می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی کاوه تقوایی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در تحریم شرکت‎های مرتبط با پروژه گازی «نورد استریم 2» به بررسی علل اتخاذ این تصمیم می‌پردازد.
در این برنامه ضمن مروری بر این پروژه که قرار است با اجرای آن خط لوله انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی ایجاد شود، تلاش آمریکا برای متوقف کردن این پروژه و واکنش کشورهای اروپایی و به ویژه آلمان در قبال این تصمیم واکاوی می‎شود.
این برنامه همچنین با نگاهی به دیدگاه‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال این تصمیم و پروژه «نورد استریم 2» به بحث و تبادل نظر درخصوص واکنش شرکت‎‎های اروپایی سرمایه‎گذار در این پروژه نسبت به تحریم آن توسط آمریکا می‌پردازد.
در ادامه این برنامه با اشاره به وضعیت خط لوله گازی «نورد استریم 2» که از مسیری حدود 1200 کیلومتری و از طریق دریای بالتیک به آلمان و سپس به دیگر کشورهای اروپایی می‎رسد، واکنش روسیه در قبال تحریم این پروژه توسط آمریکا، تاثیر این تصمیم آمریکا بر آینده روابط میان این کشور با اتحادیه اروپا و تبعات اقتصادی شکست این پروژه برای برخی از کشورهای اروپایی به ویژه آلمان به بحث و بررسی گذاشته می‎شود.
«شکاف اقتصادی» ساعت یک بامداد جمعه 30 خرداد از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت 00:05 بامداد، یکشنبه ساعت 8 و 198 و دوشنبه ساعت 1180 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما