امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در سوگ امام جعفر صادق (ع)

مشاهده ۵۷۵
۱۳۹۹/۰۳/۲۷- ۱۱:۴۸

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی ویژه برنامه‎های متعددی را برای مخاطبانش در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدای مرکز آذربایجان شرقی با ویژه برنامه ای 180 دقیقه‎ای به تهیه کنندگی خانم تبرسخن از آنتن رادیو تبریز پخش می‎شود. در ویژه برنامه «تانیش غریب» با دعوت از کارشناسان مذهبی علاوه بر بررسی زندگی پربار امام جعفرصادق(ع) بهنقش بی‎بدیل ایشان در پایه‎گذاری و استحکام مذهب شیعه اثنی‌عشری نیز پرداخته می‎شود. حضور مداح در برنامه، پخش ادعیه، گزارش، حکایت و داستان‌هایی از زندگی سخاوتمند ایشان از آیتم‎های این ویژه برنامه است. در ویژه برنامه «تانیش غریب» قریشی گوینده نویسنده، سربخشیان گزارشگر و مهدیزاده دستیار تهیه است.

شبکه سهند هم در شب شهادت و روز شهادت ششمین پیشوای مسلمانان، ویژه برنامه‎ای را تقدیم بیننده‌های خود می‎کند. «سراج» عنوان میزگرد شهادت امام جعفرصادق (ع) که سه‎شنبه و چهارشنبه در دوقسمت به تهیه‎کنندگی علی صیامی‌پخش می‎شود. ویژه برنامه «سراج» به مدت 40 دقیقه با اجرای رضازاده و با دعوت از کارشناسان حجت‎الاسلام طباطبایی و حجت‎الاسلام نوین، ابعاد مختلف زندگی امام جعفرصادق علیه‎السلام و نقش ایشان در تربیت و پرورش شاگردان و دانشمندانی بی‎نظیر در دنیای اسلام را بررسی می‎کند.

این برنامه در شب شهادت ساعت 22 و روز  شهادت هم بعد از اذان ظهر، از شبکه استانی سهند پخش می‎شود.

برنامه صبحگاهی «سحرلر» هم در روز شهادت آن امام همام به‎صورت ویژه از ساعت 8:30  صبح با پخش گزارش، وله‌ها و سرودهای حزن انگیز، مداحی و تواشیح با مخاطبانش همراه می‎شود.

برنامه‎های معمول رادیو برونمرزی مرکز آذربایجان شرقی از جمله «قرآن ناغیلاری»، عائله و شهیدلر خیاوانی در برنامه «مشکات» و نمایش «شهادت گئجه سی» نیز در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)‌ تقدیم مخاطبان این رادیو می‎شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز شما