امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

با رادیو نمایش در فصل تابستان همراه شوید

مشاهده ۴۶۴
۱۳۹۹/۰۳/۲۷- ۱۴:۳۷

همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان، مدیر رادیو نمایش برنامه‌های تابستانی این شبکه رادیویی را در تابستان 99 معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حمیدرضا افتخاری، مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش درباره ویژه برنامه‌های تابستان 99 در این شبکه رادیویی گفت: فضای عمومی نمایش‌های رادیویی در تابستان 99 تا اندازه‌ای متفاوت نسبت به سایر فصول ارائه می‌شود و رویکرد طنز و سرگرمی در ساختاری مفرح و خانوادگی از ویژگی‌های سریال‌های رادیویی تدارک دیده شده برای تابستان است. وی ادامه داد: در نمایش‌های در‌نظر گرفته شده به موضوعات فرهنگی، تاکید بر روابط میان فردی و تحکیم بنیان خانواده، فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و  احیای سنت‌های پسندیده پرداخته می‌شود. افتخاری تصریح کرد: «انبار کتاب‌های جادویی» نمایشی  هفتگی است که روزهای پنج شنبه و جمعه ساعت 22 از رادیو نمایش پخش می‌شود و هر هفته یک کتاب  معروف را با روایت نمایشی جدید و فانتزی معرفی می‌کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجایی که با توجه به اتفاقات کرونا، ردیف برنامه‌های تخصصی رادیو نمایش تعطیل شده بود، حال متناسب با تابستان  و بازگشایی سالن‌های تأتر و سینما و کنسرت‌ها، پخش برنامه‌های تخصصی رادیو نمایش با رویکردی جدید از سر گرفته شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های تخصصی  که ساعت 21 از رادیو نمایش پخش می‌شود، برنامه«امروز تئاتر است» که به موضوع روز تئاتر می‌پردازد. همچنین برنامه سینمایی«نمای نقره‌ای» درباره اتفاقات روز سینما صحبت می‌کند و علاوه بر رادیو نمایش، تکرار آن از رادیو تهران نیز پخش می‌شود. برنامه«به علاوه نمای نقره‌ای» نیز متناسب با یکی از این اتفاقات روز، با کارگردانان و بازیگران گفت‌وگو می‌کند. افتخاری گفت: پنج شنبه‌ها یک برنامه موسیقی‌محور با نام «کوک» از رادیو نمایش پخش می‌شود که به تازه‌های موسیقی و نقد فضای موسیقی در همه ژانرها می‌پردازد و همچنین رویکرد خاصی به موسیقی فیلم و تئاتر دارد.
مدیر رادیو نمایش افزود: دو برنامه تئاتری دیگر نیز داریم، یکی از آنها «ارغنون» است که به نمایش رادیویی و نقد نمایش‌های رادیویی می‌پردازد و برنامه «مکتب‌خانه تئاتر» که فضای آن مربوط به آموزش تئاتر است.
مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش تأکید کرد: «محوطه جریمه » نیز برنامه مشارکتی رادیو نمایش با رادیو ورزش است که قراراست روزهای جمعه پخش شود. موضوع این برنامه یک ساعته، شوخی با فضای ورزشی است که صبح جمعه از رادیو ورزش  پخش می‌شود و رادیو نمایش آن را عصر جمعه ساعت 19 پخش می‌کند.
افتخاری در پایان گفت: برنامه رادیویی «استودیو هشت» با فضایی تابستانی تقدیم علاقه‌مندان می‌شود و «کارگاه تئاتر» نیز در تابستان به معرفی نمایش‌های رو حوضی می‌پردازد.

امتیاز شما