امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

واکاوی اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا و تاثیر آن بر انتخابات آینده این کشور در پرس تی وی

مشاهده ۵۴۷
۱۳۹۹/۰۳/۳۱- ۱۳:۳۱

برنامه این هفته «ما مردم» در شبکه پرس تی وی صورت ضمن بررسی اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی در آمریکا به واکاوی تاثیرات این اعتراضات بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه مروری بر خواسته‌های معترضان و درخواست آن‎ها برای اصلاحات گسترده در سیستم عدالت کیفری آمریکا و پایان دادن به نژادپرستی گسترده و ریشه‎دار در این کشور صورت گرفته و تاثیر این اقدامات بر سیاست‎های آمریکا بررسی می‌شود.
در ادامه این برنامه با نگاهی به تاریخچه رفتارهای نژادپرستانه و نابرابری‌ها در آمریکا، تبعیض‎ها علیه دیگر اقلیت‌ها در آمریکا و اعتراض آن‎ها در پی قتل جورج فلوید به بحث و تبادل نظر گذاشته می‎شود.
این برنامه همچنین با اشاره به اقدامات دولت آمریکا در مواجهه با این اعتراضات و واکنش دونالد ترامپ در این رابطه به واکاوی تاثیر اتفاقات اخیر در آمریکا بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور پرداخته و اعتراضات در دیگر کشورهای جهان علیه نژادپرستی‌ها در پی قتل جورج فلوید در آمریکا را بررسی می‎کند.
بخش دوم این برنامه به گفت‎وگو درخصوص ایجاد تنش میان ترامپ و دیوان بین‎المللی کیفری اختصاص دارد.
در این زمینه نگاهی به اقدام ترامپ در تحریم برخی از کارکنان دیوان بین‎المللی کیفری که درخصوص احتمال ارتکاب جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان تحقیق می‌کنند، صورت گرفته و واکنش دیوان بین‎المللی کیفری نسبت به این اقدام ترامپ و واکنش سازمان‌های حقوق بشری نسبت به حکم دونالد ترامپ بررسی می‎شود.
«ما مردم» به تهیه‎کنندگی عاطفه سادات دربندی شنبه 31 خرداد، ساعت 21، به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.
تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:05 بامداد، 8 و 19 و سه‎شنبه ساعت 4 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما