امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ده روز زیارت در قاب سیما/ از حرم با صفای حضرت فاطمه معصومه(س) تا بارگاه امام رئوف

مشاهده ۱۰۰۱
۱۳۹۹/۰۴/۰۳- ۱۲:۱۰

هم‎زمان با ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، شبکه‌های سیما در ارتباط با حرم‎های مطهر و اماکن مقدس، ویژه برنامه‌هایی را پخش می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هم‎زمان با فرا رسیدن دهه کرامت، شبکه‌های مختلف سیما مراسم‎های این ایام را از اماکن مختلف مذهبی کشور همچون حرم‌ مطهر امام رضا (علیه السلام)، حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) و حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم (علیه السلام) پوشش می‎دهند.
شبکه یک سیما
«آیین شب» ویژه ولادت امام رضا (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) شبکه یک سیماست که ضمن برقراری ارتباط زنده در فواصل برنامه‌ها، روی آنتن می‌رود.

ویژه برنامه 10 قسمتی «تشرف» از پنجشنبه 5 تیر با اجرای سیدکاظم احمدزاده پخش می‌شود. این برنامه هر روز ساعت 17 از جوار حرم امام رضا(ع) به‎طور زنده پخش می‎شود. «تشرف» هر روز میزبان هنرمندان، خوانندگان و بازیگران مطرح رسانه ملی می‎شود و فضایی شاد، مفرح، معنوی و در عین احساسی را باهدف بررسی نقش امام رضا(ع) در زندگی شخصی و کاری ایشان برای مخاطبانش رقم می‎زند.
مخاطبان می‎توانند از طریق سامانه 3000008 و تماس با این برنامه، احساسات خود را درباره امام رئوف و خاطرات خود از تشرف شان به زیارت امام رضا(ع) ابراز کنند. در این برنامه هر روز با تعدادی از مخاطبانی که از طریق این سامانه تماس گرفته‎اند، باتلاش مهمانان برنامه ارتباط صوتی و تصوی ازحریم رضوی برقرار می‌شود. «تشرف» به تهیه‎کنندگی مجید صفری، کاری از گروه معارف اسلامی‌شبکه یک سیماست که با مشارکت رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی با شعار خدمت کریمانه – همکاری مومنانه روی آنتن می‎رود.
شبکه دو سیما
برنامه «فدای دخترم» روز ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) پخش می‌شود، همچنین برنامه «از دور سلام» از شهرهای مقدس مشهد و قم نیز به همراه پوشش رسانه‎ای آیین آغاز جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) از اقدامات شبکه دو سیما در دهه کرامت است. پخش زنده دعای ندبه از مسجد مقدس جمکران و دعای کمیل از حرم مطهر رضوی، برنامه «با ما بیا» ویژه روز ولادت امام رضا (علیه السلام) از دیگر برنامه‌های شبکه دو سیما در این ایام است.
شبکه سوم سیما
برنامه «سمت خدا» شبکه سه سیما نیز در روز ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و امام رضا (علیه السلام) در روزهای سوم و دوازدهم تیر، ساعت 13:30 از شهر مقدس قم و مشهد، روی آنتن می‌برد. «مخاطب خاص» عنوان دیگر برنامه‎ای است که در این ایام شب‎های جمعه از حرم مطهر رضوی به صورت زنده پخش می‌شود. همچنین ویژه برنامه «چراغانی» در 11 قسمت 50 دقیقه‎ای میزبان هنرمندان در عرصه خوانندگی و بازیگری و شاعران در شبکه سه است. در این ویژه برنامه با اجرای شهرام شکیبا، حسین رفیعی و حسن سلطانی خوانندگانی چون علیرضا افتخاری، حجت اشرف‎زاده، مجید اخشابی، غلامرضا صنعتگر، حمید حامی، داریوش ارجمند، مهدی فقیه، فخرالدین صدیق شریف، مهدی صباغی، اردلان شجاع کاوه، دکتر اسماعیل آذر، آریا عظیمی نژاد، صابر خراسانی و ... به عنوان میهمان حضور می‎یابند.
شبکه چهار سیما
شبکه چهار سیما، با برقراری ارتباط زنده روزانه با حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام به همراه پخش مستندهای مرتبط با این ایام در فواصل مختلف با مخاطبانش همراه می‎شود.
شبکه پنج سیما
«شب فیروزه‎ای»، «تا نیایش» و برقراری ارتباط زنده از حرم‎های مطهر امام رضا (علیه السلام)، حضرت معصومه (سلام الله علیها) و حرم مطهر شاهچراغ از برنامه‎های ویژه شبکه پنج سیما در دهه کرامت به شمار می‎آیند.
شبکه جام جم
شبکه جام جم  در ایام دهه کرامت برنامه‌های «خانه مهر» را به‎صورت ارتباط زنده با حرم مطهر رضوی، «روز خوش» ارتباط با شهر مقدس قم و برنامه «جمع ایرانی» در روز ولادت امام رضا (علیه السلام) در دستور کار دارد.
شبکه قرآن و معارف سیما
ویژه برنامه «ایوان بهشت»نیز از ویژه برنامه‎های دهه کرامت شبکه قرآن سیماست که همه روزه ساعت 21 با حضور کارشناسان مطرح معارفی از حرم مطهر رضوی و شاهچراغ به‎صورت زنده روی آنتن می‌رود.
پخش زنده دعاهای کمیل، دعای ندبه از حرم مطهر شاهچراغ شیراز و حرم مطهر رضوی به‎صورت زنده و پخش مستندهای مرتبط با دهه کرامت هم از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در این ایام به شمار می‎آیند.

امتیاز شما