امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
گفت‌وگوی بی‌واسطه عوامل سریال «سرباز» با مخاطبان
گفت‌وگوی بی‌واسطه عوامل سریال «سرباز» با مخاطبان

«سرباز» واقعی؛ اما متفاوت

مشاهده ۴۲۳
۱۳۹۹/۰۴/۰۳- ۱۵:۵۷
تعداد بازدید:423

عوامل مجموعه تلویزیونی «سرباز» که از ششم اردیبهشت روی آنتن شبکه سه سیما ‌رفت، صبح امروز با حضور در واحد امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی «۱۶۲»، مستقیم با مخاطبان به گفت‌وگو نشستند و سپس در نشستی خبری پاسخگوی سؤالات اصحاب رسانه در اداره کل روابط عمومی‌شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه تلویزیونی «سرباز» در 50 قسمت زندگی یحیی (آرش مجیدی) و یلدا (الیکا عبدالرزاقی) را به تصویر کشید که اتفاقات ریزودرشت زندگی‌ مشترکشان، دغدغه‌ها و مطالبات هرکدام از زندگی، سردی و گرمی رابطه این 2 نفر و تلاش و تقلاهای مدام آن‌ها برای حفظ این رابطه مخاطب را به قضاوت واداشت تا جایی که پخش آن در ماه رمضان و در رقابت با سریال‌های رمضانی چندان موفق به نظر نرسید؛ اما با ادامه سریال در آخرین روزهای فصل بهار، نام آن در ردیف برنامه‌های پرمخاطب سیما قرار گرفت.

این مجموعه تلویزیونی که با همراهی ستاد کل نیروهای مسلح تولیدشده است، با صدای ناصر طهماسب، راوی عاشقانه حماسی‌ هادی مقدم دوست و حمید نعمت‌الله، نویسندگان آن شد و صدای محمد معتمدی در تیتراژ پایانی‌اش هم‌رنگ و بویی خاص به آن داد.

‌هادی مقدم دوست، کارگردان و محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده به همراه علی عامل‌هاشمی و جواد خواجوی، بازیگران این سریال، مهمانان این برنامه 162 بودند.

شفیعی، تهیه‌کننده سریال که پیش‌ازاین نیز تجربه حضور در واحد ارتباط مردمی را برای سریال «برادر جان» داشت، استقبال مخاطبان را از «سرباز» خوب دانست و گفت: ساختار این سریال هم ازلحاظ فنی و هم محتوایی و نوع روایت با دیگر کارهایم متفاوت بود و این انتظار را داشتم که عده‌ای با این سبک روایت همراه شوند و تعدادی از مخاطبان آن را نپسندند.

وی افزود: امروز با نظرات متفاوتی از مخاطبان روبرو شدم که به این اثر رنگ‌آمیزی خاصی می‌داد و این برای گروه تولید یک موفقیت است؛ چراکه قرار ما این بود که در فضایی متفاوت داستانمان را روایت کنیم.

شفیعی به تماس‌های متفاوتی اشاره کرد که حاکی از دقت برخی مخاطبان به اجزای سریال بود و نشان می‌داد چقدر روابط میان یحیی و لعیا برای مخاطب آشناست و حرف دل آن‌ها را می‌زند.

به گفته این تهیه‌کننده، نکته قابل‌توجه در این نظرات این بود که اغلب مخاطبان پس از چند قسمت با سریال ارتباط برقرار کردند و ساختار سریال که بخشی از آن مبتنی بر حضور راوی بود، برای آن‌ها خوشایند بود و این نوع روایت را دوست داشتند.

 

مخاطب یحیی و لعیا را می‌شناخت

مقدم دوست، کارگردان هم درباره این سریال گفت: هرچند محتوای سریال بر پایه خدمت و سربازی بود، اما هدف من نمایش تغییر و تحولات و ارتقای درونی آدم‌ها به‌خصوص دو شخصیت اصلی آن بود که در عین تفاوت‌ها و خواسته‌های متفاوتشان از زندگی به یک تفاهم رسیدند.

وی افزود: برای من مهم بود که مخاطب مفهوم خدمت را حس کند که از میان نظرات مخاطبان کاملاً مشخص بود این اتفاق رخ‌داده است.

به گفته نویسنده سریال «وضعیت سفید»، مباحث روانشناسی همیشه برای مخاطب جذاب و مهم است چراکه در عین واکاوی درونیات انسان‌ها می‌تواند مسیر درستی را پیش روی‌شان بگذارد. وی گفت: استفاده درست از این مباحث به من کمک کرد تا بسیاری از مخاطبان با این روایت «سرباز» همراه شوند و برش‌هایی از زندگی‌شان را در این سریال مشاهده کنند.

مقدم دوست با اشاره به تلاشش برای نشان دادن زندگی زوج جوانی که مشکلاتشان از جنس مردم است، متذکر شد: برای من شخصیت این زوج قابل‌تعمیم به بسیاری از مخاطبان بود. این نگاه امروز برایم محرز شد و خوشحالم که مخاطب یحیی و لعیا را ‌شناخت و با آن همراه شد.

 

سریالی که کمی صبوری می‌طلبید

علی عامل‌هاشمی، بازیگر نقش «شهاب» درباره نقش خود گفت: شهاب چرخ زندگی‌اش با کمک یحیی راه می‌افتد و بخشی از قصه سرباز به زندگی او گره می‌خورد. سوای اینکه این اثر را چقدر مثبت ارزیابی کنید، خودم به‌شخصه از این سریال راضی بودم.

بازیگر سریال‌های «کامیون» و «چک برگشتی» درباره نظر مخاطبان متذکر شد: نظرات متفاوت بود. بسیاری از سریال و بازی‌ها راضی بودند، اما بودند کسانی که نسبت به سریال نقدهایی داشتند و حتی یکی از مخاطبان گفت: «بازی‌ات خیلی خوب بود، اما دیگر در این نوع سریال‌ها بازی نکن!»

هاشمی‌با اشاره به طولانی شدن سریال از ماه رمضان تاکنون گفت: قصه سریال به شکلی بود که از مخاطب کمی صبوری می‌طلبید. امروز متوجه شدم مخاطبی که داستان را دنبال کرده‌، حتماً از نوع روایت آن خوشش آمده است و حتی بخش‌هایی از آن را در زندگی شخصی‌اش تجربه کرده است.

 

اولین حضور توام با موفقیت

جواد خواجوی، بازیگر تئاتر هم گفت: این اولین حضورم در قاب تلویزیون به‌عنوان بازیگر بود و تجربه بسیار خوبی بود. نظرات مخاطبان خیلی خوب بود و به‌واسطه آشنایی‌شان با لهجه‌ مشهدی‌ام از حضورم در سریال استقبال کردند.

امتیاز شما