امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

مجریان مسابقه قرون به قرون معرفی شدند

مشاهده ۳۷۹۰
۱۳۹۹/۰۴/۰۷- ۱۶:۲۴

پخش مسابقه تلویزیونی «قرون به قرون» با هدف فرهنگ‎سازی در پس انداز کردن، تیرماه از شبکه تلویزیونی ایران کالا آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، یکی از قالب‌های جذاب برنامه‌سازی، مسابقات تلویزیونی است که مخاطبان بسیاری هم دارد. معمولا در نظرسنجی‌ها این ساختار برنامه‌سازی با اقبال گسترده مردم روبه‌روست. بنابراین شبکه‌های سیما براساس ماموریت‌هایی که برایشان تعریف شده، مسابقات مهیج و جذابی را تولید و روانه آنتن می‌کنند. این اتفاق با شروع ایام تابستان رونق بیشتری در رسانه ملی می‌گیرد. حال شبکه ایران‌کالا با نزدیک‌شدن به تابستان در تدارک یک مسابقه جذاب با حضور خانواده‌ها و با محور کالای ایرانی است تا از این طریق بتواند اوقات‌فراغت خانواده‌ها را پر کند. البته فضای این مسابقه با دیگر مسابقات تلویزیونی هم به‌لحاظ موضوع و اجرا تفاوت‌های عمده‌ای دارد.
این مسابقه قرار است با حضور احمدرضا موسوی، حسام ناصری، مهسا ایرانیان، سامان گوران و شهاب عباسی و به کارگردانی فریدالدین نیکجو تولید ‌شود که در صحبت با این کارگردان و شهاب عباسی، جزئیات مسابقه را جویا شدیم.

خانواده‌ها منفعل نیستند
فریدالدین نیکجو درباره تولید این مسابقه به ما می‌گوید: مسابقه «قرون‌به‌قرون» تعامل اقتصادی بین اعضای خانواده را به چالش می‌کشد و در قالب مسابقه و سرگرمی‌شامل بخش‌ها و مراحل مختلف، مهیج و شادی است. درمجموع در تلاش هستیم در قالب یک رقابت، تعامل اعضای یک خانواده و هوش اقتصادی آن‎ها را بسنجیم و قرار است در 26 قسمت روی آنتن شبکه ایران‌کالا برود. فریدالدین نیکجو، کارگردان این کارگردان می‌افزاید: فضای این مسابقه با دیگر مسابقاتی که مخاطبان دیده‌اند، متفاوت است. از آنجا که ماموریت شبکه ایران کالا با دیگر شبکه‌های تلویزیونی تفاوت دارد، تلاش می‌کنیم مسابقه‌ای اقتصادی متناسب با ماموریت‌های این شبکه آماده کنیم که برای مخاطبان تازگی داشته‌باشد و از تماشای آن لذت ببرند. در این مسابقه مخاطبان تلویزیون صرفا بیننده یک مسابقه نیستند، بلکه با مفاهیم اقتصادی هم آشنا خواهند شد.وی ادامه می‌دهد: در مجموع در این مسابقه دو محور مهم وجود دارد؛ یکی بحث خانواده است و دیگری کالای ایرانی. در هر قسمت از این مسابقه چهار گروه خانواده شرکت می‌کنند و اتمسفر مسابقه خانواده‌ها هستند. هر گروه از خانواده‌ها 15نفر هستند که از هر گروه دو یا سه نفر رقابت خواهند کرد و بقیه به‌عنوان تماشاگر در مسابقه حضور دارند. بنابراین تماشاگران هم منفعل نیستند و خانواده هستند. درمجموع سعی داریم هم فضای مسابقه و هم اجرای مجریان متفاوت باشد.
مسابقه در شب و روز
نیکجو درباره بخش‌های این مسابقه توضیح می‌دهد: ما در این مسابقه به‌جای امتیاز، پول رایج را وارد کرده‌ایم. البته پول یعنی اسکناس یا سکه به گروه‌های شرکت‌کننده داده نمی‌شود، بلکه با موفقیت در هر بخش به اعتبارشان اضافه می‌شود. یعنی قرون‌به‌قرون به اعتبار افزوده و بعد در پایان دو گروه راهی فینال می‌شوند و دو گروه بازنده به‌واسطه اعتبارشان می‌توانند کالای ایرانی خرید کنند. برای برنده نهایی هم یک جایزه بسیار ویژه درنظرگرفته‌ایم. بخشی از این مسابقه اقتصادی فکری است و بخشی دیگر میدانی.وی عنوان می‌کند: همان‌طور که مردم روزها کار می‌کنند و شب‌ها دستمزدشان را خرج خانواده می‌کنند، ما هم مسابقه قرون به قرون را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که حالت شب و روز دارد. برای بخش روز سؤالات فکری اقتصادی را در نظر گرفته‌ایم و برای شب چند آیتم میدانی را. فضای حاکم بر مسابقه حتما می‌تواند مخاطبان خانه را که به تماشای آن می‌نشیند، به وجد بیاورد.نیکجو با اشاره به ضبط این مسابقه در شهرک سینمایی تلویزیونی ایران می‌گوید: این مسابقه از اوایل تیرماه روانه آنتن ایران‌کالا می‌شود. چند مجری طناز انتخاب کرده‌ایم که شور و هیجان مسابقه را افزایش دهند و طنز را وارد مسابقه کنند تا برای مخاطبان جذاب باشد. اقتصاد به زبان ساده این مسابقه با اجرای شهاب عباسی، حسام ناصری، احمدرضا موسوی، سامان گوران و مهسا ایرانیان پخش می‌شود.
شهاب عباسی درباره پذیرش اجرای این مسابقه می‌گوید: تا به امروز اجرای برنامه‌های مختلف را داشتم، اما مسابقه قرون‌به‌قرون متفاوت است و فرم تازه‌ای در میان مسابقات تلویزیونی ایران دارد و اقتصاد را به زبان ساده و همراه با بازی می‌گوید؛ ضمن این‌که ما مثل دیگر مجریان مسابقات قرار نیست رو به دوربین سلام و علیک کنیم، بلکه در این مسابقه زندگی خواهیم کرد و فضای صمیمانه حاکم است.
شهاب عباسی، مجری این مجری در پایان توضیح می‌دهد: در سال‌های اخیر بیشتر نویسندگی، کارگردانی و بازی داشتم، اما وقتی اجرای این مسابقه به من پیشنهاد شد، آنقدر برایم جذابیت داشت که اجرای آن را پذیرفتم، زیرا قرار است اجرایم طنازانه  و متفاوت با اجراهای دیگر باشد.

ویدئوها

تصاویر

امتیاز شما