امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

روایتی نو از آزادی نبل و الزهرا

مشاهده ۷۲۹
۱۳۹۹/۰۴/۰۷- ۱۰:۴۷

مستند «بهار را تو روایت کن» روایتی از عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا در سوریه، شنبه 7 تیر ماه از شبکه افق پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «بهار را تو روایت کن» با موضوع آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا، سه‎شنبه این هفته به روی آنتن شبکه افق می‎رود.
این دو شهر 65 هزار نفر جمعیت دارند که از حدود 4 سال قبل به‎دست گروه‌های تروریستی احرار الشام، جبهه النصره و الجبهه الشامیه محاصره شدند و طی این مدت بیش از هزار نفر از آنها که بیشتر کودک و افراد کهنسال بودند بر اثر حملات هر روزه و گلوله باران مداوم تروریست‎ها به شهادت رسیدند. سرانجام در زمستان سال گذشته و بعد از سه سال پر مشقت، ارتش سوریه به همراه متحدانش و کمیته‌های مردمی توانستند این محاصره را بشکنند و شهرهای نبل و الزهرا را آزاد کنند. در این مستند شاهد مراحل مختلف آزادسازی این دو شهر و عملیات شکستن محاصره به تصویر کشیده شده است. علیرضا آل یمین کارگردان و مرتضی شعبانی تهیه‎کننده این فیلم، کاری از مرکز مستند حقیقت هستند که قرار است شنبه هفتم تیرماه ساعت 21 از شبکه افق پخش شود. تکرار «بهار را تو روایت کن»، یکشنبه ساعت های 10:30 و 15:30 روی آنتن می‎رود.
طنین آوای گیلکی «از میان این مسیر سبز»
موسیقی فولکلور ایرانی دارای غنای زیادی است، چهارگوشه ایران دارای نواها و هم نوایی‌های فراوانی هستند که هر کدامشان، ندایی از دل تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم به شمار می‎روند. مستند «از میان این مسیر سبز» روایتی است از زندگی و فعالیت‎های یکی از اساتید موسیقی مقامی ایران، صمد حبیبی خواننده آواهای محلی گویش تالشی که در میان مردم شهر و دیارش بسیار شناخته شده است. این مستند در فضایی صمیمی‌به زندگی و آثار استاد صمد حبیبی می‌پردازد. تشکر ویژه کارگردانی از نهمین جشنواره فیلم یزد و جایزه دوم کارگردانی از اولین جشنواره نگاه رضوی از جمله افتخارات مستند «از میان این مسیر سبز» به کارگردانی جمیل عامل صادقی به شمار می‎روند. این مستند برای پخش از شبکه افق در روز شنبه هفتم تیرماه ساعت 17:30 در نظر گرفته شده است و تکرار آن هم ساعت 4 بامداد روز بعد روی آنتن می‎رود.
کارآفرینی با گازهای سمی
مجموعه مستند «دیده شو» روایتی است از پیشرفت‎های دانشمندان و صنعتگران ایرانی برای رشد و شکوفایی کشور که در هر قسمت به یکی از این حوزه‌ها می‌پردازد. فعالیت نخستین شرکت دانش بنیان تولید گاز کربنیک در ایران، موضوع سومین قسمت این مستند است. در این قسمت با مدیرعامل و برخی کارکنان این شرکت درباره نحوه فعالیت آن‎ها که در حقیقت بازیافت CO2 است گفت‎وگو می‌شود.
«دیده شو» به تهیه‎کنندگی محمد مظفری و کارگردانی محمد بهزاد، شنبه 7 تیر، ساعت 20 و تکرار آن ساعت 9 روز بعد از شبکه افق روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما