امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

زندگی و مبارزات شهید حقانی مستند شد

مشاهده ۳۹۴
۱۳۹۹/۰۴/۰۸- ۱۰:۰۱

مستند «عکس، روایتی از یک روحانی شهید» با موضوع زندگی و مبارزات شهید حقانی، یکشنبه 8 تیر، روی آنتن شبکه پنج می‎رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت‎الاسلام شهید غلامحسین حقانی یکی از شهدای فاجعه 7 تیر و بمب‎گذاری منافقان در دفتر حزب جمهوری اسلامی است که به همراه شهید بهشتی و یاران باوفایش به درجه رفیع شهادت نایل آمد. او از جمله افرادی بود که در جریان نهضت اسلامی‌ بارها و بارها دستگیر و تحت شکنجه‌های فراوان قرار گرفت و بعد از انقلاب به فرمان امام(ره) برای سامان بخشی به مشکلات مردم هرمزگان راهی بندرعباس شد.
با توجه به اینکه حقانی خدمات شایسته و فراوانی در این استان داشت از طرف مردم بندرعباس به نمایندگی مجلس شورای اسلامی‌برگزیده شد و عضو قوه مقننه شد. عضویت در گروه پنج نفره تصمیم‎گیری بالاترین سازمان تبلیغاتی کشور و دبیری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از دیگر مسئولیت‎هایی بود که به وی محول شد، همچنین در کلاس های ایدئولوژی و سیاسی حزب جمهوری اسلامی دانشکده تربیت معلم زندان اوین مشغول بکار شد. سرانجام در هفتم تیرماه سال 1360، حجت‎الاسلام حقانی و دیگر یاران بهشتی، در بمب گذاری حزب جمهوری اسلامی و به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.
مستند «روایتی از یک روحانی شهید» به تهیه‎کنندگی سید حامد رضایی و کارگردانی داوود احمدی، درباره مبارزات و عقاید این شهید راه حق است؛ عکس شهید حقانی که یکی از 72 شهید جریان بمب گذاری 7 تیر حزب جمهوری اسلامی است، محور فیلم مستند قرار دارد و به طور مختصر به زندگی و فعالیت‎های او در طول پیروزی انقلاب و پس از آن می‎پردازد.
این مستند به همت گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیما یکشنبه 8 تیرماه ساعت 11:15 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

امتیاز شما