امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

بهبود جسمی یک جانباز شیمیایی سوزه مستند شد

مشاهده ۳۳۳
۱۳۹۹/۰۴/۰۸- ۱۲:۱۶

شبکه هییسپان تی وی مستند «هجده درصد» را که به موضوع بهبود جسمی یک جانباز شیمیایی به نام علی جلالی فراهانی می‌پردازد، پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «مصطفی شبان»، روایتی از بهبود جسمی یک جانباز شیمیایی به نام علی جلالی فراهانی که اسفند سال 66 پس از حمله شیمیایی عراق با گاز خردل دچار 90 درصد سوختگی شد به طوری که در ایران امکان درمان نداشته و با پیگیری‌های خانواده‌اش به ژاپن اعزام می‌شود.
او صد روز تحت درمان پزشکی قرار گرفت اما سرانجام پزشک ژاپنی با نا امیدی او را که فقط 18 درصد از ریه برایش باقی مانده بود به ایران بازگرداند تا آخرین روزهای زندگی‌اش را در کنار خانواده خود بگذراند. حال پس از گذشت 17 سال یک تماس تلفنی دکتر ژاپنی را به حیرت وا می‌دارد. علی جلالی که میانسالی خود را سپری می‌کند، به ژاپن می‎رود تا بعد از سال‎ها، در رستورانی ایرانی در توکیو با پزشک معالج خود دیداری داشته باشد.
مستند «هجده درصد» دوشنبه ساعت 8:30 ،15 و 21:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود. تکرار این مستند سه‎شنبه ساعت 2:30 بامداد روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما