امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تاریخ استعمار فرانسه در تونس به روایت پرس تی وی

مشاهده ۵۰۶
۱۳۹۹/۰۴/۰۸- ۱۴:۰۰

مروری بر تاریخ استعمار فرانسه در تونس و بررسی تاثیر ویروس کرونا بر خطوط هوایی آفریقا موضوعاتی است که در برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و گفت‎وگو گذاشته می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با نگاهی به جنایات فرانسه علیه کشورهای آفریقایی در دهه‌های اخیر به بررسی سیاست های استعماری فرانسه در تونس و واکاوی علل موافقت نکردن پارلمان تونس به عذرخواهی فرانسه از این کشور به علت جنایت‎هایش در دوره استعمار می‌پردازد.
این برنامه لایحه پارلمان تونس که در آن از فرانسه خواسته شد تا به دلیل جنایت‎های بی‎شماری همچون شکنجه، ترور، تبعید، غارت منابع طببیعی، حمایت از استبداد، تجاوز و کشتار به طور رسمی از ملت تونس عذرخواهی کند را بررسی می‎کند.
همچنین در بخش دوم این برنامه آخرین تحولات و تاثیرات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشورهای آفریقایی واکاوی می‎شود.
در این زمینه ضمن اشاره به تاثیرات مخرب همه گیری کرونا بر وضعیت شرکت‎های هواپیمایی در کشورهای آفریقایی، مروری بر اقدامات دولت‎های آفریقایی در کمک به شرکت‎های خدمات هواپیمایی که در پی شیوع کرونا متضرر شده‎اند، صورت گرفته است و لزوم دریافت کمک‎های مالی از سوی موسسات مالی بین المللی برای شرکت‎های هواپیمایی کشورهای آفریقایی بررسی می‎شود.
«آفریقا امروز» به تهیه‎کنندگی عاطفه سادات دربندی و اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 9 تیر ساعت 20 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‎شنبه ساعت 8 و 17، چهارشنبه ساعت 15، پنجشنبه ساعت یک بامداد و 13 و جمعه ساعت 9 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما