امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

ردپای گذشتگان در شبکه دنا

مشاهده ۹۷۸
۱۳۹۹/۰۴/۰۹- ۱۴:۴۶

تولیدمسابقه تلویزیونی «رچ» با هدف معرفی، زنده نگاه داشتن آداب، سنن و رسوم محلی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این روزها سیمای شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد در حال تولید مسابقه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز به نام «رچ» است.
مسابقه تلویزیونی «رچ» در اصطلاح محلی یعنی یادی از گذشته، برگرفته از عادات سنن و رسوم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور بازیگران بومی محلی با پوشش لباس محلی در منطقه دیدنی و گردشگری تنگ گنجه‌ای یاسوج در 26 قسمت 50 دقیقه ای تولید شده است.
از آنجایی که بی‌توجهی به برخی عناصر فرهنگی در دهه‌های اخیر، سبب از بین رفتن برخی از خصوصیات بومی و تخریب مناظر فرهنگی عشایر و روستا شده است، این مجموعه می‌کوشد تا در قالب مسابقه و سرگرمی‌، معرف زیبایی‌های فرهنگی و طبیعت بکر و سحرانگیز استان کهگیلویه و بویر احمد باشد.
این مجموعه تلاش می‎کند با دنبال کردن رد پای زندگی و سنن گدشتگان، مسابقه‎ای شاد، پرهیجان و سرگرم@کننده تولید کند که بتواند برای نسل امروز چراغ راه آینده و برای نسل‎های قبلی یادآور روزهای خوش زندگی بی‎آلایش روستایی و عشایری باشد.
در این مسابقه؛ دو گروه شرکت کننده در بیش از هفت بخش با یکدیگر رقابت می‎کنند که این رقابت‌ها شامل؛ بازی‌های محلی استان، سوارکاری، تیراندازی، کشاورزی، درخت کاری، پخت نان محلی و کار با ادوات بسیار قدیمی، آرد کردن گندم و دانه بلوط است. بخش‌های که هریک یادآور زیبایی‌های زندگی گذشتکان به ویژه عشایر و روستاییان این خطه از کشورمان است.
امین حسینی فر، تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه، در معرفی این اثر بومی و مردم نگار اظهار داشت: پس از تجربه موفق مسابقه تلویزیونی «دشت بلوط» و با توجه به کسب جایزه بهترین کارگردانی در بخش اصلی/ترکیبی بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز در شهر کرد و اقبال بی نظیر مخاطبان شبکه دنا و شبکه شما از این برنامه، تصمیم گرفته شد با نگاهی به فرهنگ غنی مردم کهگیلویه و بویر احمد مسابقه «رچ» تولید شود.
نویسنده و طراح صحنه این مسابقه نرگس طالب زاده، مدیر تصویربرداری امیر رستگار، صدابردار مرتضی احمدی، دستیارکارگردان و برنامه‌ریز کاظم محمودی و گریمور آن نیلوفر شمسی است.
مجریان بازیگر مسابقه تلویزیونی «رچ» مسعود نیک پی، شیوا رضایی زاده،  تصویربرداران مسعود مدنی، علیرضا یزدانی امین حسینی فر و تدوینگران و گرافیکان رایانه‌ای آن نرگس طالب زاده، سید احمد جعفریان هستند.

تصاویر

امتیاز شما