امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ماموریت رادیو معارف؛
ماموریت رادیو معارف؛

شبهه زدایی از اعتقادات به همراه صیانت از اصل رسانه

مشاهده ۳۶۱
۱۳۹۹/۰۴/۱۰- ۰۹:۳۸
تعداد بازدید:361

دکتر شاه آبادی به مناسبت بیست و دومین سالگرد افتتاح رادیو معارف در بین همکاران و مدیران این رسانه دینی، جایگاه مهم رسانه را بازگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر شاه آبادی در این جلسه، ضمن تشکر از کسانی که برای برافراشته شدن پرچم دین و اندیشه نبوی و شریعت علوی تلاش می‌کنند، گفت: ما در دوران تاریخ شاهد جنگ حق و باطل بی‌شماری بوده‌ایم و آنچه کار ما را متمایز کرده، تغییر رویه‌ای است که معمولا در برهه‌های مختلف صورت می‌گیرد.
معاون صدا خاطرنشان کرد: امروز رسانه محل جدی برای کارزار واقع شده است و تکلیف و مسئولیت ما بسیار سنگین است. جریان باطل از ظرفیت رسانه استفاده می‌کند و دشمنان پارادایم مدیریتی خود را در این عرصه بر روی عنصر رسانه سوار کرده‌اند. وی افزود: بسیاری از تحولات در جهان، ریشه در همین استفاده حداکثری دشمن از رسانه داشته‌است و هر چه پیش‌تر می‌رویم، عرصه‌های این نبرد پیچیده‌تر، دقیق‌تر و هجمه‌ها و ضربه‌ها کاری‌تر می‌شود، تا جایی که بسیاری از تحولات خود را در دنیا رقم می‌زنند و با استفاده از ظرفیت رسانه به اهداف خود می‎رسند.
دکتر شاه آبادی تصریح کرد: شما به عنوان کسانی که در این عرصه تلاش می‌کنید، می‌دانید خود صدا‌وسیما در سال‌های آخر، کانون این هجمه واقع شده و به رسانه ملی به‌عنوان نهاد تاثیرگذاری که پرچم در دست گرفته و از حریم ولایت و اندیشه دینی حمایت می‌کند، با مدل‌های مختلف حمله شده‌است. کارایی این مجموعه اگر از بین برود، بسیاری از رشته‌هایی را که در کشور بر روی مبانی اصیل و اصولی استوار است، متزلزل می‎کند.

معاون صدا خاطرنشان کرد: یکی از مهم‎ترین منفذها، ایجاد شبهات اعتقادی و دینی است. از این رو یکی از وظایف رادیو معارف مبارزه با این شبهات است و در کنار آن ماموریت صیانت از اصل رسانه و کمک به اعتقادات دینی مردم و خانواده‌ها را برعهده دارد. 
همچنین او یادگیری سبک زندگی اسلامی را مهم دانست و گفت: ما خودمان مدعی مدل سبک زندگی خاصی هستیم و دین اسلام هم ادعای سبک زندگی خاصی را دارد و امروز یک چشم‌انداز عالی را می‌بینیم. به طوری که مقام معظم رهبری، فرمان دستیابی به تمدن نوین اسلام را دادند. ابزار رسیدن به تمدن نوین، رسانه است و زمانی این تمدن نوین صورت می‌گیرد که آحاد مردم با این حوزه ارتباط بگیرند و هرچه که با نگاه مردم برگردد، جای رسانه در آن حوزه یک جای بی‌بدیل است.  ما در حال جنگ هستیم و قواعد جنگ را باید بدانیم و تجهیزات آن را داشته باشیم. حرکت کوچک یک تهیه‌کننده می‌تواند بسیاری از داشته‌های مارا به دشمنان لو دهد.

دکتر شاه آبادی گفت: ماموریتی که به رادیو معارف داده شده، بسیار مهم‌تر از رسانه‌های دیگر است، ولی هدف یکی است. دشمن معلوم و راه مشخص است، ولی ابزار ما متفاوت است. مخاطب شما در رادیو معارف از شما انتظار دیگری دارد، اگر کلامی از این گوینده بشنود و این کلام ریشه در اعتقادات این تیم عملیاتی نداشته باشد، اثر بخش نخواهد بود. ما باید مبتنی بر باورهای خودمان عمل کنیم و کمی و کاستی‌ها را در بین خودمان حل کنیم و از آن سو می‌دانیم که در پیکاری قرار گرفته‌ایم که در این نقشه پازل رادیو معارف، نقش آفرینی خاص خود را دارد. هجمه دشمن به اعتقادات و باورها و منویات دینی ملت چیزی است، که سلاح رسانه باید با ابزاری که رادیو معارف برای آن تعریف شده‌، بجنگد.

امتیاز شما