امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

آمادگی شبکه استانی برای تعامل و همکاری با مبلغین و روحانیون

مشاهده ۴۰۱
۱۳۹۹/۰۴/۱۰- ۱۳:۵۲

در دیدار تعدادی از روحانیون و مبلغین دینی با مدیرکل صداوسیمای زنجان، بر آمادگی کامل این مرکز برای تعامل و همکاری با مبلغین و روحانیون برای عملی کردن ایده‌های جدید در قالب برنامه‌های اعتقادی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز زنجان، در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه ویژه به مبانی اعتقادی در خانواده‌ها گفت: کمرنگ شدن باورهای دینی و اعتقادی در جوانان و نوجوانان، تبعات جبران ناپذیری در جامعه دارد و  شرایط روز جامعه می‌طلبد تا روش‌های نوینی برای تبیین و تحکیم این باورها در نسل جدید اندیشیده شود. لطیفی با تاکید بر بهره مندی مبلغین و روحانیون از بسترهای نوین رسانه‌ای افزود: برای پاسخگویی به نیازها و سوالات و ابهامات نسل جدید در حوزه دین و مذهب و مقابله با شبهه افکنی دشمنان در این حوزه مهم باید برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد. وی به ظرفیت‌های فراوان شبکه استانی بر آمادگی کامل صداوسیما برای تعامل و همکاری با مبلغین و روحانیون، برای  عملی کردن ایده‌های جدید در قالب برنامه‌های اعتقادی تأکید کرد و گفت:  تجربه گذشته نشان داد که حضور روحانیون آگاه و آشنا به اصول رسانه، می‌تواند از سر‌درگمی جوانان در برابر انحرافات اعتقادی جلوگیری و آنان را با معارف اسلامی‌ بیشتر آشنا کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان هم در این جلسه، ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی مناسب صدا‌وسیمای مرکز زنجان در ماه مبارک رمضان و بسترسازی شایسته برای حضور روحانیون و مبلغین در برنامه‌های شبکه استانی گفت: با توجه به محدودیت‌های پیش آمده در شیوع کرونا، شبکه اشراق با تمام ظرفیت، فرصت مناسب و تأثیرگذاری در شکل‌گیری سبک نوینی از برنامه‌سازی دینی را ایجاد کرد، که جای تشکر دارد. حجت‌الاسلام یوسفی، بهره مندی مومنان از منبرهای تلویزیونی، ادعیه و مناجات شب‌های قدر از طریق رسانه استانی، را حلقه مکمل بین مبلغین و مخاطبان در ایام ماه رمضان برشمرد و افزود: خوشبختانه بستر رسانه استانی، کانونی برای دین‌باوری و کارکردهای عبادی، تبلیغی و آموزشی است که امیدواریم این همکاری تنگاتنگ تداوم یافته و منشاء خیر و برکت باشد. وی تولید برنامه«قرار شب‌ها» در ماه مبارک رمضان توسط گروه تولیدی متشکل از روحانیون را، کاری جدید و بی‌سابقه در شبکه استانی عنوان کرد و گفت : این موضوع نشان دهنده اهتمام و توجه ویژه صداوسیمای استان به موضوعات دینی و مذهبی است و قطعا با ادامه این روند و اهمیت دادن به ایده‌های خلاقانه در حوزه  برنامه سازی مذهبی، شاهد اثرات مثبت آن در جامعه خواهیم بود .

امتیاز شما