امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

حضرت مریم در قرآن چگونه توصیف شده است؟

مشاهده ۴۹۷۴
۱۳۹۹/۰۴/۱۰- ۱۴:۱۷

برنامه «اسلام دات کام» (Islampuntocom) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به حضرت مریم در قرآن می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، برنامه «اسلام دات کام» در هر قسمت به موضوعات اساسی دین اسلام می‌پردازد و این بار شخصیت حضرت مریم در قرآن بررسی می‎شود. آموزه‌های اسلامی، با تأکید بر لزوم حفظ جایگاه انبیاء راستین امت‎های گذشته و مؤمنان به ادیان آسمانی پیش از اسلام، همواره از شخصیت‎های برجسته آن آیین‌ها، به بزرگی و اکرام یاد می‌کند و کتاب آسمانی مسلمانان یعنی قرآن نیز از پیروان خود می‎خواهد که با تصدیق آن انبیاء و مؤمنان گذشته، آن‎ها را به دیده احترام بنگرند.
در این برنامه عنوان می‌شود که یکی از مهم‎ترین شخصیت‎های قابل تکریم و احترام مسلمانان، حضرت مریم، مادر عیسی است. نام آن بانوی بزرگ 34 مرتبه در قرآن آمده و نوزدهمین سوره قرآن مجید نیز به نام ایشان بوده و بخش‎هایی از مهم‌ترین مقاطع حیاتشان را بیان می‌کند.
در قرآن مجید به عنوان کتاب مقدس مسلمانان از حجاب و پوشش و عفت آن بانو سخن به میان آمده است تا برای زنان مسلمان الهام بخش و الگو باشد. علاوه بر آن قرآن، آن حضرت را الگویی برای تمامی مسلمانان اعم از زن و مرد نیز معرفی می‌کند. مطیع خداوند بودن و برخورداری از رزق مستقیم الهی نیز یکی دیگر از اوصاف آن بانو در قرآن است.
از ویژگی‌های مهم حضرت مریم که در قرآن به آن‎ها اشاره شده، جایگاه ایشان به عنوان مادر حضرت عیسی است. در این کتاب به برگزیده و پاک و مطهر بودن حضرت مریم و برتری او بر تمامی زنان جهان در عصر خود به عنوان مقدمه‎ای برای کسب مرتبه به دنیا آوردن حضرت عیسی اشاره می‌شود.
«اسلام دات کام» به تهیه‎کنندگی روح الله محقق و با اجرای سهیل اسعد چهارشنبه ساعت 19:30 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه هیسپان‎تی‎وی پخش  و پنجشنبه ساعت 20:30 و جمعه ساعات 04:30، 10:30 بازپخش می‌شود.

امتیاز شما