امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

موضوع مردم و جوانان مصر سوژه مستند «زنده ماندن»

مشاهده ۳۲۲
۱۳۹۹/۰۴/۱۱- ۱۲:۴۲

مستند «زنده ماندن » (Seguir Vivo) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی با موضوع مردم و جوانان مصر، بعد از بیرون راندن حسنی مبارک و روی کارآمدن دولت مرسی آماده پخش است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند داستان تلاش مردم و جوانان انقلابی آن روزهای مصر برای بیرون راندن حسنی مبارک و روی کار آمدن دولت مرسی را نشان می‎دهد که بعد از گذشت این دوران انقلاب خود را از دست رفته می‎دانند. هرچند هنوز امیدوارند تا روزی شرایط درست شود. برخی از آن‌ها حامی اخوان المسلمین هستند و خواهان روی کار آمدن این حزب و برخی خلاف این اعتقاد را دارند. جوانانی که روزی در میدان تحریر مصر از هیچ تلاشی برای گرفتن حق خود و ساختن جامعه و کشور خود کوتاهی نکردند و شهید دادند اکنون رویاها و کشور خود را از دست رفته می‎دانند.
فیلم، هیجانات و افکار برخی از این جوانان را در آن زمان و حال حاضر را مقایسه می‌کند. آن‎ها توانایی و شور و هیجان آن دوره خود را باور ندارند و اکنون بعد از این اتفاقات و خفقان تمام انگیزه خود را برای بهبودی کشورشان از دست داده‌اند و چشم امیدشان به نسل بعد است تا شاید کسی اقدامی‌ کند. آن‎ها تمام تلاش خود را از دست رفته می‎دانند و آرزو دارند تا کشورشان باز به حیات واقعی برگردد. این مستند، زندگی آدم‎ها را در آن دوران و در حال حاضر و همچنین آمال و افکار و انگیزه‌هایشان را نشان می‎دهد.
مستند «زنده ماندن» محصول 2017 به کارگردانی Pauline Beugnies و تهیه کنندگی Laurence Buelens برای مخاطبان اسپانیایی زبان، زبانگردانی شده است و روز جمعه ساعت 8:30 ، 15 و 21:30 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن شنبه ساعت 2:30 بامداد، روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما