امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
از رادیو گفت و گو بشنوید؛
از رادیو گفت و گو بشنوید؛

بدهی‌های سرسام آور دولت با سیستم بانکی چه کرده است؟

مشاهده ۵۸۷
۱۳۹۹/۰۴/۱۴- ۱۰:۱۶
تعداد بازدید:587

برنامه «گفت‎وگوی اقتصادی»، یازدهم تیر با حضور کارشناسان بدهی‌های دولت به سیستم بانکی و تاثیر آن بر اقتصاد را بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «گفت‎وگوی اقتصادی» یکی از مهم‎ترین و پرمخاطب‌ترین برنامه‌های شبکه رادیویی گفت و گو است که با محور طرح مباحث اقتصادی روز ایران و جهان، همچنین تحلیل و بررسی موضوعات مختلف اقتصادی با حضور کارشناسان به سمع مخاطبان می‎رسد. برنامه «گفت‎وگوی اقتصادی» چهاردهم تیر با حضور حسین صمصامی (کارشناس مسائل اقتصادی)، روبرت بگلریان (نماینده مجلس) و طهماسب مظاهری (رئیس اسبق بانک مرکزی) موضوع بدهی‌های دولت به سیستم بانکی و تاثیر آن بر اقتصاد را بررسی می‌کند.

آخرین آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد بدهی دولت به سیستم بانکی با رشد ۱۹ درصدی از ۳۰۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ به بیش از ۳۶۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است. از ابتدای شروع به کار دولت روحانی (شهریور ماه سال ۱۳۹۲) تا پایان سال ۹۸ بدهی دولت به‌ سیستم بانکی (بانک‌ها و بانک مرکزی) بیش از ۴٫۵ برابر شده است.

سال گذشته بدهی‌ دولت به بانک مرکزی، روند متفاوتی را پشت سر گذاشت، به طوری که در سال ۹۷ که آغاز بحران ارزی برای اقتصاد کشور بود، بدهی دولت، به بانک مرکزی با رشد قابل توجه ۱۷۱ درصدی همراه شد و به بالاترین سطح تاریخی خود معادل ۷۳ هزار میلیارد تومان رسید.

«گفت‎وگوی اقتصادی» شنبه تا چهارشنبه ساعت۱۴:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۳/۵ مگاهرتز به‎صورت زنده با بررسی و تحلیل موضوعات روز تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو گفت و گو می‌شود.

علاقه‎مندان می‌توانند از طریق شماره تماس ۲۷۸۶۱۰۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو گفت و گو در ارتباط باشند.

امتیاز شما