امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

راز «چشم توپخانه» در شبکه افق

مشاهده ۶۸۰
۱۳۹۹/۰۴/۱۴- ۱۳:۱۶

مستند «چشم توپخانه» با موضوع زندگی شهید جلیل خادمی، شنبه 14 تیرماه از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شهید جلیل خادمی در 24 آبان 94 و در جریان ماموریت دومی‌ که به عراق رفته بود، در شهر سامرا و در جوار مرقد ملکوتی امام حسن عسکری(ع) و امام علی النقی(ع) به فیض شهادت نایل آمد. پیکر مطهر این شهید والامقام در زادگاهش شهرستان فسا و با حضور گسترده مردم تشییع و به خاک سپرده شد.
«چشم توپخانه» روایتی است از زندگی این شهید مدافع حرم و گفت‎وگو با خانواده و هم‎رزمانش، مردی که آرزویش شهادت بود و سرانجام به این فیض عظیم رسید.
تهیه‎کننده این مستند حمیدرضا راوش است و مجتبی راوش هم کارگردانی آن را بر عهده داشته است.
«چشم توپخانه» شنبه 14 تیر ساعت 18 و تکرار آن را ساعت های 7:30 و 14:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‎شود.
داستان غربت هور در «فیروزه»
«گلعلی بابایی» متولد سال 1339 در روستای برار از توابع شهرستان چالوس است؛ او از جمله رزمندگان دفاع مقدس محسوب می‌شود که پس از پایان جنگ رسالت خود را به عنوان نویسنده و با ثبت و ضبط خاطرات و تجلی بخشیدن به صحنه‌ های حماسی دفاع مقدس دنبال می‌کند. برخی آثار او در حوزه دفاع مقدس می توان به غ‍رب‍ت ه‍ور، از الوند تا قراویز، ح‍ک‍ای‍ت م‍ردان م‍رد، نبردهای جنوب اهواز (کارنامه تاریخی، جغرافیایی، نظامی منطقه عملیاتی جنوب و جنوب غربی اهواز)، ح‍ک‍ای‍ت م‍ردان م‍ه‍ر (ب‍ر اساس زندگینامه س‍رداران ش‍ه‍ی‍د غ‍لام‍ع‍ل‍ی پ‍ی‍چ‍ک و م‍ه‍دی خ‍ن‍دان) و ن‍ق‍طه ره‍ای‍ی اشاره کرد.
مجموعه «فیروزه» که در سری دوم به نویسندگان انقلاب و فعالیت‎های ادبی و هنری آن‎ها می‌پردازد در این قسمت به سراغ گلعلی بابایی رفته و با او درباره جنگ، تاثیر دفاع مقدس بر ادبیات پایداری پس از انقلاب و ویژگی‌های آثارش به گفت‎وگو نشسته است.
این برنامه کاری از حسن حبیب زاده به عنوان تهیه کننده و کارگردان است که امیر ابراهیم استواری مدیریت تولید آن را برعهده دارد.
«فیروزه» این هفته شنبه 14 تیرماه ساعت 17:30 و تکرار آن ساعت 8:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

امتیاز شما