امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش بی‎بدیل صداوسیما در اطلاع‎رسانی و فرهنگ‎سازی مالیاتی

مشاهده ۴۲۸
۱۳۹۹/۰۴/۱۵- ۱۳:۲۷

هزار جریبی مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان در دیدار با منتظر حجت مدیرکل صداوسیمای این استان درباره الزام فرهنگ‎سازی مالیاتی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صداوسیما مرکز گلستان با تاکید بر لزوم شفاف‎سازی مالی و اقتصادی به ویژه مالیاتی، افزود: فرار مالیاتی از نگرانی‌های جامعه امروز است و فرهنگ‎سازی نقش بسیار سازنده‎ای در ترغیب مردم به پرداخت مالیات دارد.
دکتر منتظر حجت با بیان اینکه مالیات یکی از مهم‎ترین منابع درآمدی و ابزار بسیار موثری باهدف توسعه همه جانبه کشور است گفت: با اجرای درست سیستم مالیاتی می توان موجب شکوفایی اقتصاد کشور شد.
وی با بیان اینکه صداوسیما می‎تواند با تولید برنامه‌های اثرگذار در خصوص نقش مالیات در جامعه با همت، کمک و نظرات کارشناسانه اداره کل امور مالیاتی به عمران وآبادانی استان کمک کند گفت: وظیفه ما و همه اصحاب رسانه نقش آفرینی در پررنگ و بزرگنمایی فرهنگ مالیاتی است که نیرو محرکه رشد درآمدهای حاصل از وصول مالیات و در پی آن خوداتکایی است.
منتظر حجت در پایان آمادگی کامل صداوسیمای گلستان را برای افزایش تعاملات فیمابین اعلام  و ابراز امیدواری کرد در سالی که مزین به نام جهش تولید است بتوانیم ضمن تحقق عملی این شعار در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار هم موفق باشیم.
در ادامه این دیدار مدیرکل امور مالیاتی استان ضمن قدردانی از مدیر کل صداوسیمای گلستان گفت: نقش رسانه ملی و استانی در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مالیاتی بسیار مهم است و با توجه به جایگاه برتر و شایسته‌ای که در بین عموم مردم دارد، می‌تواند برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اهمیت و نقش مالیات، نقش اساسی و مهم ایفا کند.
هزارجریبی با اشاره بر نقش رسانه‌ها به ویژه صداوسیما برای فرهنگ‎سازی در این حوزه افزود: ما نیز بر این موضوع تأکید داشته و واقفیم که صداوسیما در این حوزه می‎تواند تأثیرات بسزایی داشته باشد لذا آمادگی داریم تا تعاملات خود با رسانه استانی را افزایش دهیم. 
وی گفت: پرداخت مالیات در توسعه و رفاه ملی کشور نقش بسزایی دارد و صداوسیمای مرکز استان که بی‎شک در میدان اثرگذاری فرهنگ سازی مالیاتی نقشی پررنگ ایفا می‌کند.

امتیاز شما