امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

یادمان نادر ابراهیمی در مستند «بار دیگر مردی که دوست می داشتیم»

مشاهده ۳۷۸
۱۳۹۹/۰۴/۱۵- ۲۲:۱۹

مستند «بار دیگر، مردی که دوست می داشتیم» درباره زندگی و مبارزات انقلابی نادر ابراهیمی، دوشنبه 16 تیر از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «بار دیگر مردی که دوست می داشتیم» روایتی از زندگی نادر ابراهیمی نویسنده و هنرمند شهیر معاصر است که روی آنتن شبکه افق می‎رود.
محمد حسن یادگاری کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و نام آن را از یکی از آثار نادر ابراهیمی اقتباس کرده است. در این مستند به مبارزات انقلابی نادر برای رسیدن به جامعه ایده‌آل از دهه 30 تا دهه 70 شمسی اشاره می‌شود. «بار دیگر مردی که دوست می داشتیم» در 60 دقیقه به گفت‎وگو با افرادی همچون کیومرث پوراحمد، ابراهیم حاتمی‌کیا، فرزانه منصوری (همسر نادر ابراهیمی)، اکبر عالمی، مصطفی رحماندوست و جمشید گرگین اختصاص دارد که هر یک از منظری به صحبت درباره عملکرد نادر ابراهیمی در دهه‌های مختلف تاریخ معاصر ایران می‌پردازند. این مستند را می توانید دوشنبه 16 تیرماه ساعت 18 و تکرار آن را ساعت‌های 7:30 و 14:30 روز بعد از شبکه افق تماشا کنید.
تماشای فوتبال با زمزمه «تصنیف‌های دمشق»
«تصنیف‌های دمشق» روایتی است از زندگی جاری در سوریه، کشوری که با وجود چندین سال جنگ داخلی و تجاوز گروهک‎های تروریستی و تکفیری، به حیات خود ادامه داده و محور مقاومت را حفظ کرده است. چهارمین قسمت این مجموعه به تماشای دسته جمعی مسابقات فوتبال جام جهانی خصوصا بازی‌های تیم ملی ایران با تیم‎های مراکش، اسپانیا و پرتغال توسط سوری‌ها اختصاص دارد. آن‎ها با شور و حالی وصف‌ناپذیر بازی‌های تیم ایران را دنبال می‌کنند و نظرات خاص خود را دارند. منعم سعیدی، کارگردان مجموعه «تصنیف‎های دمشق» است که چهارمین قسمت آن را می‎توانید دوشنبه 16 تیر، ساعت 20 و تکرار آن را ساعت 11 روز بعد از شبکه افق ببینید.
روحانی جوان در انتظار رسیدن میوه‌های تبلیغ
«کاش غوره‌ها انگور بشه» به کارگردانی امین قدمی، مستندی است درباره روحانی جوانی که تبلیغ را به عنوان رسالتی نه صرفا برای نسل امروز بلکه برای فرداها به عنوان اولویت کاری خود و هم نسلانش می‎داند و گام در این راه گذاشته است. او دست به اقدامات گسترده‎ای درخصوص کارهای فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان زده است و در این راه از شیوه‌های نو و خلاقانه بهره می‌برد؛ حجت‎الاسلام اسماعیل آذری نژاد روحانی خوش ذوق و آتش به اختیاری است که برای بچه‌ها در روستاهای مختلف قصه می‌گوید و از این طریق برای تعلیم و تربیت آن‌ها تلاش می‌کند. این مبلغ جوان عقیده دارد قرآن که کتاب هدایت بشر است از طریق قصه گویی، تربیت صحیح دینی را در دستور کار قرار داده و حالا او هم از همین شیوه برای آموزش استفاده می‌کند. «کاش غوره‌ها انگور بشه» برای پخش از شبکه افق در روز دوشنبه 16 تیرماه ساعت 17:30 در نظر گرفته شده است. بازپخش این مستند روز بعد ساعت 8:30 روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما