امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سمیعی:
سمیعی:

اولویت مرکز انیمیشن صبا، «جهش تولید» است

مشاهده ۳۴۷
۱۳۹۹/۰۴/۱۷- ۰۹:۵۵
تعداد بازدید:347

مدیر بخش فیلم نامه و استوری برد مرکز صبا، گفت: سه گروه سنی مخاطبان برایمان به یک اندازه اهمیت دارند و امسال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت ما جهش تولید است.

«محبوبه سمیعی زفرقندی» مدیر بخش فیلم نامه و استوری برد مرکز صبا، در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، گفت: در واحد فیلم نامه نویسی مرکز صبا، فیلم نامه تمامی انیمیشن‌هایی که قرار است ساخته شود به واحد فیلم نامه می آید و ما آنها را به سبک برون سپاری بعد از نگارش به کارشناسان می دهیم.

وی ادامه داد: این متن‌ها بعد از مطالعه توسط کارشناسان دوباره به واحد فیلم نامه برمی‌گردد و خودم به همراه کارشناسان فیلم نامه‌ها را می خوانیم و مشکلات فنی و پخش و محتوایی اش را گرفته و در ادامه برای ساخت و تولید می فرستیم.

مدیر بخش فیلم نامه و استوری برد مرکز صبا، افزود: از فروردین ۹۸ تا الان که ۱۵ ماه گذشته است، ۶۳ انیمیشن در این بخش تولید شده است. به ترتیب ۲۲ اثر در حوزه نگارش که همچنان در حال نگارش است و یا نگارش آن به پایان رسیده و در انتظار اخذ مجوز برای تولید قرار دارد. ۲۶ اثر در حال نگارش فیلم نامه و تولید است که انشاله بزودی به پایان می رسد. همچنین ۱۵ کار به طور کامل تولید شده و برای پخش تحویل شبکه داده شده است. مدت زمان هر کدام از این کارها بین ۵ تا ۲۰ دقیقه است و می توانند از یک فصل ۱۳ قسمتی تا ۱۰۴ قسمتی یا بیشتر باشند.

وی درباره محتوای این انیمیشن‌ها نیز گفت: محتوای متفاوتی را در این کارها داریم. محتوای غالب برای خردسالان تفریحی و سرگرمی است و بعد تربیتی آموزشی، در حوزه کودک، تربیتی سرگرمی و در حوزه نوجوان بیشتر آموزشی و بعد تفریحی است.

سمیعی زفرقندی همچنین درباره اینکه در بخش نگارش روی چه موضوع هایی و برای چه گروه سنی به طور متمرکز تولید دارید؟ بیان داشت: هر سه گروه برای ما به یک اندازه اهمیت دارند و امسال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت ما جهش تولید است و بعد از آن اهمیتی است که به محتوای برنامه‌ها داده می‌شود.

امتیاز شما