امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

همراه با شاعر روزهای کودکی

مشاهده ۵۰۴
۱۳۹۹/۰۴/۱۷- ۱۹:۱۹

زندگی شخصی و حرفه‌ای مصطفی رحماندوست در چهاردهمین قسمت مجموعه مستند «شما که غریبه نیستید» روایت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «شما که غریبه نیستید» مجموعه مستندی با موضوع زندگی شخصیت‌های معروف جامعه است که هر قسمت آن .به یکی از این  شخصیت‌ها اختصاص دارد. این برنامه در چهاردهمین قسمتبه زندگی مصطفی رحماندوست می‎پردازد؛ از این  شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان، تاکنون 160اثر منتشر شده‌ است. نکته جالب توجه درباره او، این است که تیراژ کتاب‌های رحماندوست به بیش از پنج و نیم میلیون نسخه می‌رسد.

تهیه‌کنندگی «شما که غریبه نیستید» را عبدالله حاجی محمدی بر عهده دارد؛ این مستند را چهارشنبه‌ها ساعت 17:30 و تکرار آن را ساعت 8:30 روز بعد از شبکه افق تماشا کنید.
رضوانی‌ها در پی «خرم شهر»
«خرم شهر» مستندیدرباره فعالیت گروه‌های جهادی در اقصی نقاط کشور است. جهادگرانی که فارغ از امکانات موجود، گام در میدان می‌گذارند و برای آبادانی کشور و خدمت به مردم تلاش می‌کنند. در چهارمین قسمت این مستند، فعالیت‌های فردی جهادی به نام ناصر صاحبی در روستاهای خراسان رضوی باهدف محرومیت زدایی مورد توجه قرار گرفته است. «خرم شهر» چهارشنبه 18 تیر ساعت 20 و تکرار آن ساعت 9 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود. رونق تولید با همت جهادی «بزرگ راه همت» عنوان مجموعه مستندی است درباره فعالیت‌های فرهنگی آتش به اختیار در اقصی نقاط کشور، به ویژه اقداماتی که حالت مردمی و کاملا خودجوش داشته و با دغدغه‌ای اجتماعی همراه هستند. در قسمتی دیگر از این مجموعه به فعالیت‌های گروه تولیدی غدیر که با حمایت از قشری خاص از جامعه، به رونق تولید کمک می‌کند توجه می‎شود. «بزرگ راه همت» به تهیه‌کنندگی اباذر صالحیان، چهارشنبه‌ها ساعت 18 و تکرار آن ساعت 7:30 روز بعد روی آنتن شبکه افق می‌رود.
جای خالی ایرانی‌ها در سرزمین همیشه سبز آفریقا
مجموعه «آفریقا سرزمین فرصت‌ها» روایتی است از زندگی در قاره سیاه، زندگی با مردمان این قاره و گفت‌وگو پیرامون فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی آن‌ها که در هر قسمت، به یکی از کشورها یا مناطق سنتی آفریقا سرک می‌کشد. پنجمین قسمت این مجموعه، «اوگاندا یاقوت سبز» نام دارد و به معرفی اوگاندا کشوری سرسبز که تشنه حضور فناوری‌های کشاورزی ایرانی است می‌پردازد. در این مستند از جای خالی تراکتور‌های ایرانی گرفته تا فرصت‌های کشت فراسرزمینی برای صادرات به منطقه بررسی می‎شود. مجموعه 10 قسمتی «آفریقا سرزمین فرصت‌ها»، چهارشنبه‌ها ساعت 22 و تکرار آن ساعت 16:30 روز بعد و 13:30 جمعه‌ها از شبکه افق پخش می‌شود.

امتیاز شما