امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقدی بر اعتراضات ضد نژادپرستی در فلسطین در شبکه پرس تی وی

مشاهده ۶۱۹
۱۳۹۹/۰۴/۱۸- ۱۳:۱۷

برنامه این هفته «پرونده‌های فلسطین» (palestie files) در شبکه پرس تی وی به بررسی موضوع اعتراضات مردم فلسطین در پی شهادت جوان فلسطینی کم توان‌ذهنی به دست نظامیان صهیونیستی و سر دادن شعار «زندگی فلسطینی‌ها مهم است» اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی حسین الشیماری و با نگاهی به حضور فلسطینی‌ها در خیابان‌ها در اعتراض به شهادت یک جوان کم توان‌ذهنی به‌دست نیروهای رژیم صهیونیستی و هم‎زمانی آن با اعتراضات ضد نژادپرستی در سراسر دنیا در پی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی، خواسته‌های مردم معترض فلسطین را در پی به شهادت رسیدن ایاد الحلاق بررسی می‎کند.
این برنامه ضمن مروری بر وضعیت حقوق بشر و نژادپرستی در فلسطین و نگرانی‌های زیادی که در این زمینه وجود دارد به واکاوی علل بی‎ارزش بودن جان فلسطینیان برای جهانیان می‌پردازد.
این برنامه با نگاهی به جنایات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر و تشدید خشونت‎های سربازان این رژیم، تصاویر منتشر شده از سربازان اسرائیلی که زانوی خود را روی گردن فلسطینی‌ها قرار داده‎اند و مقایسه آن با نحوه قتل جورج فلوید در آمریکا را به نقد و بررسی می‎گذارد.
«پرونده‌های فلسطین» با اجرای وسام البحرانی جمعه 20 تیر ساعت 12 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 00:05، شنبه ساعت 13 و 20، یکشنبه ساعت 4، دوشنبه ساعت 11 و 17 و سه‎شنبه ساعت 15 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما