امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

راهنمای کتاب‌های فانتزی در «+چرخ»

مشاهده ۲۶۰
۱۳۹۹/۰۴/۱۸- ۱۳:۴۷

چهارمین قسمت ویژه‌برنامه «+چرخ» چهار‌شنبه 18 تیر، با بررسی چند اشتباه علمی مرتبط با خبرهای این روزها و پیشنهاد کتاب‌های علمی-تخیلی، روی آنتن شبکه‌ چهار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت از برنامه‌ «+چرخ»، حافظ آهی به‌عنوان مجری-کارشناس، با فرزین سوری، کارشناس ادبیات گمانه‌زن گفت‌وگو می‎کند. سوری در این برنامه برای روزهای آخر هفته و این روزهای طولانی تابستان چند داستان و رمان علمی-تخیلی معرفی می‌کند.
ادبیات گمانه‌زن عنوانی کلی برای سبک‌ها و زیرسبک‌هایی است که دنیایی متفاوت با دنیای واقعی را تصویر می‌کنند. به‌طور کلی با این تعریف ادبیات گمانه‌زن سبک‌های علمی-تخیلی، فانتزی و وحشت و زیرسبک‌های آنها را در برمی‌گیرد. در بخش دیگری از این قسمت «+چرخ» محمود حاج‌زمان، روزنامه‌نگار علم، درستی یا نادرستی چند مسئله‌ علمی مرتبط با اخبار این روزها، مانند احتمال انفجار کپسول‌های اکسیژن را در حادثه‌ کلینیک سینااطهر و ... بررسی می‌کند.
مجله‌ تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده، با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«+چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت 45 دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌شود. مجری «+چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما