امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

بینندگان هیسپان تی وی با شهرستان دلفان و انارک آشنا می‎شوند

مشاهده ۵۶۶
۱۳۹۹/۰۴/۲۱- ۱۲:۲۷

برنامه «ایران» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در این قسمت به معرفی شهرستان دلفان در لرستان و همچنین شهرستان انارک می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ایران» در هر قسمت با سفر به نقطه‎ای جذاب از کشورمان، دریچه‎ای تازه در برابر دیدنی‌های ایران به روی مخاطبان باز می‌کند. در این قسمت از برنامه همراه با خبرنگار شیما کاظمی‌ به معرفی شهرستان دلفان استان لرستان می‌پردازد. قدمت دلفان به نیمه نخست هزاره پیش از میلاد می‌رسد، جاذبه‌های گردشگری فراوان از جمله چشمه آبگرم یا چشمه شفا گردشگران بسیاری را به سمت خود ‌کشانده است. مردم منطقه به سبب وجود برخی ترکیبات از این چشمه برای درمان برخی از بیماری‌های پوستی استفاده می‌کنند. در این برنامه مخاطبان با خوراکی‌های سنتی و بخصوص طرز تهیه کره محلی و نان سنتی نیز آشنا می‌شوند.
این برنامه همچنین به معرفی شهرستان انارک می‌پردازد، شهری کوچک در قلب کویر که باوجود داشتن ویژگی‌های کویری، بسیاری از باغ‎های میوه را نیز در خود جای داده است. این شهر بسیار قدیمی است، یعنی به دوره ساسانیان بر می‌گردد. آثار تاریخی این شهرستان گواه این تاریخ طولانی است.
برنامه «ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی روزهای یکشنبه، ساعت 7:30 به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می‎رود و در ساعات 13 و 18:30 همان روز بازپخش می‎شود.

امتیاز شما