امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
«میزگرد سیاسی» از شبکه سحر می‌پردازد؛
«میزگرد سیاسی» از شبکه سحر می‌پردازد؛

تغییر کاربری «ایاصوفیه» از موزه به مسجد در ترکیه

مشاهده ۳۱۴
۱۳۹۹/۰۴/۲۳- ۱۴:۲۸
تعداد بازدید:314

انگیزه‌های دولت اردوغان از تغییر کاربری موزه «ایاصوفیه» به مسجد و ارتباط این اقدام با گرایشات عثمانی‎گرایی دولت آنکارا، موضوع برنامه امشب دوشنبه 23 تیر «میزگرد سیاسی» (کمپاس) از کانال آذری شبکه سحر است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نیاز اردوغان در کسب محبوبیت برای حزب خود در پی شکست سال گذشته انتخابات شهرداری‌ها منجر به اتخاذ تصمیم فوق شد. استقبال داخلی از این تصمیم و حساسیت جهان مسیحیت به ویژه کلیسای ارتدکس به ایاصوفیه، مخالفت دولت و قانون گذاران روس با این اقدام ترکیه، از موضوعاتی است که فرشید باقریان به عنوان کارشناس سیاسی حاضر در استودیوی برنامه «کمپاس» از تهران بدان‌ها می‎پردازد.
همچنین در این برنامه 45 دقیقه‎ای محمت کوچ و عمرفاروق گورچین به عنوان کارشناسان سیاسی و غیر حضوری برنامه با برقراری تماس از طریق اسکایپ از ترکیه، محورهایی مثل متهم شدن دولت ترکیه به عدول از تساهل و تسامح و رد انتقادات غرب و توسل به استدلال های حقوقی و حاکمیت ملی این کشور را به چالش می‌کشند. «میزگرد سیاسی» (کمپاس) دوشنبه بیست و سوم تیر، ساعت 21، به وقت تهران با اجرای جبار علایی و تهیه‎کنندگی قهرمان نورانی، روی آنتن کانال آذری شبکه سحر می‎رود.

امتیاز شما