امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تازه‌های نشر دین و رسانه

مشاهده ۲۶۸
۱۳۹۹/۰۴/۲۴- ۱۳:۱۵

«ماهک» ویژه نامه مناسبتی کودکان و نوجوانان (جلد دوم: تابستان) منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در چیکده این اثر که به کوشش مریم سقلاطونی و جمعی از نویسندگان از سوی اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما به چاپ رسیده است، می‌خوانیم:

نظر به اهمیت الگوها در شکل‌گیری شخصیت و حیات فردی و اجتماعی کودک، می‌توان الگوها را به شکل مستقیم و غیرمستقیم، مربی کودکان دانست. فقدان الگوهای برخاسته از هویت ملی و مذهبی جامعه، منجر به ضعف تربیتی و اعتقادی در کودکان می‌شود. یکی از راه‌های انتقال پیام دین، معرفی این شخصیت‌ها به زبان ادبیات است.
بی شک پیوند مناسبت ها با ادبیات، نقش تعیین کننده ای در انتقال بهتر مفاهیم به مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان دارد. پرواضح است ادبیات، اثری ژرف بر رشد و پرورش جنبه‌های مختلف زبانی، شناختی، شخصیتی و اجتماعی کودکان و نوجوانان دارد؛ به شرط آن که با دنیای واقعی که در آن زندگی می‌کنند متناسب باشد. از این رو، ادبیاتی که برای این رده سنی به کار گرفته می‌شود، ضمن این‌که باید با زبان و بیان، درک زبان نوشتاری و تخیل و تجربه‌های آنان متناسب باشد، به رشد شخصیت آن‌ها کمک کند.
اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه با توجه به اهمیت موضوع، مطالبی را در چند قالب زیرنوشت، شعر و داستانک تولید و تدوین کرده است. امید است این تلاش اندک، راهگشای بخشی از دغدغه‌های اصلی برنامه سازان  کودک و نوجوان در رسانه ملی باشد.

امتیاز شما