امروز دوشنبه  ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
با برنامه «ایران» هیسپان تی وی:
با برنامه «ایران» هیسپان تی وی:

سفر به موزه هفت چنار و آبشارهای لرستان

مشاهده ۳۱۹
۱۳۹۹/۰۴/۲۸- ۱۲:۴۴
تعداد بازدید:319

برنامه «ایران» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در این هفته به معرفی موزه هفت چنار و آبشارهای لرستان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ایران» که در هر قسمت با سفر به نقطه‌ای جذاب از کشورمان، دریچه‎ای تازه در برابر دیدنی‌های ایران به روی مخاطبان باز می‌کند، این هفته همراه با خبرنگار زهرا خانجانی موزه حیات وحش هفت چنار را معرفی می‌کند.
موزه حیات وحش هفت چنارمجموعه‌ای از آثار تاریخ طبیعی است که در یکی از محله‌های قدیمی تهران یعنی محله بریانک واقع شده است در این موزه انواع گونه‌های جانوری مهره‌دار و بی‌مهره دیده می‌شود؛ اما اکثر این گونه‌ها به صورت تاکسیدرمی‌ و غیر زنده درآمده‎اند.
تنها نمونه‌های زنده این موزه، گونه‌های آبزی هستند که در آکواریوم‌های دیواری زیبایی در مجموعه قرار داداه شده است. در بخش دوم این برنامه خبرنگار شیما کاظمی‌به معرفی آبشارهای لرستان می‌پردازد. لرستان یکی از استان‌های سرسبز ایران است که به دلیل قرار گرفتن در دامنه‌های زاگرس، ویژگی‌های طبیعی کم‌نظیری دارد.
این منطقه که در مسیر راه آهن سراسری واقع شده، دارای آبشارهای فراوانی است. آبشارهای لرستان از بزرگترین و مرتفع‌ترین آبشارهای ایران هستند.
برنامه «ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی روزهای یکشنبه، ساعت 7:30 به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می‎رود و در ساعات 13 و 18:30 همان روز بازپخش می‎شود.

امتیاز شما