امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

اعلام آمادگی شبکه جام جم برای ایجاد پلی رسانه‌ای میان قوه قضائیه و ایرانیان خارج از کشور

مشاهده ۴۸۹
۱۳۹۹/۰۴/۲۹- ۱۳:۱۳

در جلسه مشترک مدیر شبکه جام‎جم و معاون امور بین­‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه بر ضرورت همکاری دو جانبه برای پیگیری مطالبات حقوقی و قضایی ایرانیان خارج کشور تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ در  این نشست  ملکی مدیر شبکه جام‌جم ضمن تشریح اهمیت ایرانیان خارج کشور به عنوان سفیران فرهنگی کشور و افرادی که می­‌توانند نقش بی‎بدیلی در عرصه دیپلماسی عمومی داشته باشند افزود: شبکه جهانی جام‌جم طی 23 سال گذشته توانسته است با بهره­‌گیری از همه ظرفیت­‌های خود، گام­‌های موثری در مسیر برقراری ارتباط میان ایرانیان داخل و خارج کشور و افزایش رضایت و اعتماد آنان بردارد.
ملکی راه جلب اعتماد ایرانیان خارج کشور را نمایش عزم دستگاه‌های مختلف و قوای سه‎گانه در خدمت رسانی به آن‎ها هم سنگ با ایرانیان داخل کشور دانست و افزود: از آنجا که یکی از دغدغه ­ها و چالش‌های 7 تا 10 میلیون ایرانی خارج کشور مشکلات حقوقی و قضایی است که برای آن‌ها در داخل و یا خارج کشور به وجود می‎آید، شبکه  جام ­جم می‎تواند به عنوان نقطه وصل قوه قضائیه با ایرانیان خارج کشور، نقش بسزایی در پاسخگویی به این مطالبات و پیگیری آن‌ها داشته باشد. ضمن اینکه معاونت بین­‎الملل قوه قضائیه این فرصت را دارد تا به کمک شبکه جام‌جم با بازنمایی درست مبانی حقوق بشر اسلامی، افکار عمومی دنیا و ایرانیان خارج کشور را با دورغ پردازی­‌های رسانه‎ه­ای غرب درخصوص وضع حقوق بشر در کشورهای مختلف دنیا و تناقضات رفتاری، آن‎ها در این زمینه آشنا سازند.
مدیر شبکه جهانی جام ­جم ارائه آموزش‌های گوناگون به ایرانیان خارج کشور در زمینه قوانین و مقررات حقوقی و قضایی ایران و کشور میزبان را ضروری و پیشگیرانه دانست و آمادگی شبکه جهانی جام‌­جم برای همکاری در این زمینه را اعلام کرد.
دکتر باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه نیز توجه به مطالبات ایرانیان خارج کشور را مهم و یکی از اولویت‌های قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: وظیفه ما در قبال ایرانیان خارج کشور و حتی مجرمان ایرانی خارج کشور هم مشخص است، باید کاری کنیم که مسئله ایرانیان خارج کشور به مسئله حاکمیت تبدیل شود و قوه قضائیه برای تحقق این موضوعات آمادگی دارد.
معاون بین‌الملل قوه قضائیه تأکید کرد: رسانه باید زبان مردم و پیوند دهنده جامعه با قوه قضائیه باشد. خدمت رسانی صادقانه قوه قضائیه به ایرانیان خارج کشور باعث افزایش حس اعتماد دوسویه شده و بستر مناسبی را برای تعامل هم وطنان مقیم سرتاسر جهان با ایران اسلامی فراهم می‌کند.
در پایان جلسه مقرر شد کارگروه مشترکی بین شبکه جهانی جام‎جم و معاونت بین‎الملل و حقوق بشر قوه قضائیه ایجاد شود تا ضمن شناسایی مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات حقوقی و قضایی ایرانیان خارج کشور، ساز و کارهای مناسب برای اطلاع رسانی، آموزش و پیگیری دغدغه‌های حقوقی و قضایی ایرانیان خارج کشور از سوی قوه قضائیه فراهم شود.

امتیاز شما